Barnmorskebesök!

Fy fasen vad det har blåst här inatt!!! Det var riktigt läskigt. Har sovit med fönstret halvöppet de senaste två nätterna eftersom jag har varit så varm, så inatt låg jag och lyssnade på vinden utanför. Det var riktigt mysigt. Tror katterna frös något för de kurade ihop sig intill mig :)

Har varit hos barnmorskan idag också. Alla prover var bra och idag klämde och tryckte hon på magen för att se hur bebisen låg. Nu ligger h*n med huvudet neråt, redo för avfärd om några veckor :) Rumpan/ryggen ligger på min högra sida och sen kommer de små sparkande fötterna :)
Det har faktiskt känts att den har legat så eftersom det trycker på mer nu på bäckenet på ett sätt som det inte har gjort förrut och att jag måste springa på toa hur många ggr som helst dygnet runt!

Idag stod bm jätte länge med den där apparaten och lyssnade på hjärtljuden. Men allt var bra, de var bara lite höga precis efter att hon hade klämt runt på magen. Den lill* blev väl lite sur därinne när det var någon som tryckte så hårt på den :) Det är en lika häftig känsla varje gång och höra sin bebis lilla hjärta slå!



Berättade för bm att jag brukar känna ett lätt illamående, men det är tydligen vanligt och eftersom jag är så kort över magen så trycker det på lite extra därinne så illamåendet blir mer påtagligt.

Har växt tre cm över magen, men inte gått upp ett endaste kilo på tre veckor... Det är för trångt därinne, så jag har nästan ingen hungerskänsla. Den är som värst på morgonen, idag åt jag 2 portioner havregrynsgröt och drack två stora glas mjölk!

Har varit och handlat en massa blandfärs idag, så imorgon blir det till å stå och steka en massa köttbullar som ska vara med på julbordet hemma hos mamma o pappa :)

Ha det  så gott allihop!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0