Liza besök!!!!

Ikväll kom Liza hit en sväng! Vi fikade, jag hade bakat en kladdkaka med daimgrädde. Den var väldigt god men väldigt mäktig så man blev ju proppmätt :)
Vi satt i köket och tjöta och åt kaka och drack julmust. Så skönt att bara kunna sitta så och slappa tillsammans, det behöver liksom inte vara mer, inga avancerade middagar eller nåt sånt även om det kan vara lika trevligt det. Men med vissa vänner behövs inte så mycket för att man ska må bra :)
Vi kanske inte hörs så ofta på telefon eller ses ofta (ändå bor vi bara 5 minuters bilväg ifrån varandra), men vi vet vart vi har varandra och när vi väl pratar och ses så känns det som att det inte har gått nån tid alls emellan :)

Men visst saknar jag våra vin- och grillkvällar tillsammans :) Men det tar vi igen i sommar!




En liten historia om hur Liza och jag träffades:


När jag bodde i min lilla 1:a på Trollhättevägen här i Sollebrunn, så bodde Liza med sin sambo Björn och deras hund Ludde i lägenheten som låg vägg i vägg med min.


Vi jobbade på Bjärkegården bägge två, men inte på samma avdelning.

På min avdelning jobbade däremot en tjej som kände Liza. En kväll knackade det på min balkongdörr och då var det den tjejen som var och hälsade på hos Liza och undrade om jag ville komma ut och snacka lite. Det var kärlek vid första ögonkastet mellan Liza och mig! :) Kvällen slutade med att hon och jag satt på min lilla uteplats hela kvällen tills det blev mörkt och tjöta om allt möjligt. Har många roliga minnen från den tiden! Grillkvällar, vinkvällar och sambucakvällar :) Kommer du ihåg det Liza även om just sambucakvällen är lite dimming :)

Som sagt.många fina minnen och fler lär det bli!

Till dig Liza:


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Jennie! Tack för en jättetrevlig kväll!

Ja jag minns allt våra kvällar tillsammans!

sambucakvällen minns jag helt och hållet, du drack minst lika mycket som jag =). Saknar somrarna tillsammans, vi hade väldigt roligt. Hoppas vi kommer återuppleva dessa minnen snart igen!

Ja man kan faktiskt säga att det blev kärlek i första ögonkastet, det klicka precis perfekt mellan oss som bästa vänner!

Jennie, du ska veta att du är en underbar vän, lätt att prata med,ställer alltid upp, glad,positiv vän. Man blir alltid glad när man träffar dig (tyvärr lite för sällan). Tycker vi ska försöka träffas lite mera, ta en kväll i månaden och käka lite mat och kolla på film och bara snacka!

vill bara att du ska veta att jag finns här för dig om det är något, Du kommer bli en underbar mamma till eran son eller dotter! lycka till. många pussar och kramar din vän Lisa

2008-12-08 @ 21:16:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0