Oj oj oj!

Inatt trodde jag på allvar att jag skulle föda! Visst, jag har haft sammandragningar/förvärkar innan, men inte alls lika kraftiga som de var inatt! 
Jag har läst att ibland kan man få så kraftiga förvärkar att man tror att det är förlossningsvärkar men att de försvinner om man reser sig upp (om det bara är förvärkar). Så jag gick upp ur sängen och vankade omkring, men det fortsatte att göra ont. Jag blev skit skraj och tänkte att det e så förbannat typiskt att detta händer när Tobbe inte är hemma! Saken blev ju inte bättre av att jag blev dålig i magen och fick sätta mig på toaletten. (Har ju läst att det är vanligt att man är lös i magen precis innan förlossning). Så där satt jag och skrämde upp mig själv. Tog en varm dusch och det lindrade väl något. Gick och la mig i sängen igen med telefonen bredvid ifall det skulle bli värre. Funderade på att ringa förlossningen på NÄL, så de kunde lugna mig men jag luckades somna till slut. Sov väldigt oroligt och det var inte förrens framåt 06-tiden jag kunde somna ordentligt. När jag vaknade gjorde det fortfarande ont, men inte alls lika mycket som det hade gjort under natten.

Jag gick upp, tog på mig och cyklade iväg till mamma och pappa. Tog bilen in till stan för att köpa julklappar. Tror bebisen tycker det är skoj att åka bil, men det kanske är för att jag sjunger så högt när jag kör bil själv :)
Det var ganska mycket folk i stan, men jag fick iaf tag på det mesta jag skulle ha.
Var inne på babyproffsen och hämtade våran Babybox (ett paket med olika grejer i som man får gratis när man väntar barn ). Dum som jag var så gick jag ju dit först, så jag fick ju släpa runt på den där jäklans kartongen genom hela stan!

Här kommer en bild med de grejer som var med:


Det var bl.a. med en dvd som heter: Världen genom ett barns ögon.
På den dvd:n får man veta mer om utvecklingen av sitt barns sinnen både inuti och utanför magen, så den ska jag kika på sen.

En blöjhink var det med också!


Åkte ut till IcaMaxi en sväng och köpte en mobil till spjälsängen.
Man kan vrida upp den så att den spelar också!


Nu hoppas jag att denna natten blir lugnare och att jag kan få sova ut, för gud så trött jag är!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Men oj oj!! Du har väl packat BB väskan!!?? Ja ni har ju inte långt kvar nu ju, så mysigt!! Kram kram

2008-12-21 @ 23:22:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0