Barnmorskebesök!

Idag har jag varit hos barnmorskan. Blodtrycket var bra, blodsockret var bra.
Mäter idag 27 cm över magen förra gången var det 24 så den växer som den ska och jag följer kurvan som jag ska :)

   
Magen idag                                                                                                                                   Bild från ett tidigare inlägg.

Växt har den gjort!


Bebisens hjärtljud låg på 142 idag också, samma som förra gången.

Igår kväll innan vi skulle sova, så låg Tobbe och läste och jag löste korsord. Då började det härja ordentligt i magen! Vi låg och kikade på den båda två och såg hur bebisen rörde på sig. Har aldrig sett något liknande! Jösses vad den härjade runt, magen buktade ut åt alla håll :) Häftigt!
Den här bebisen är full av liv och verkar inte alls gilla att sova och det värsta h*n vet är när jag sitter stilla, då blir det protester :) H*n brukar lugna ner sig något när Tobbe lägger handen på magen, han kanske har en lugnande effekt? :)

Kommentarer
Postat av: Farmor till er baby

Vilken god och rund babymage du har fått!Kan det vara en liten Jakob tro?kramar från farmor till babyn.

2008-11-12 @ 18:07:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0