Helgen! Graviditets v.30+1

Ibland tänker jag inte längre än näsan räcker! I fredags började jag 06.45, då fick vi ett larm om en man som hade ramlat hemma hos sig. Jag och en tjej till tog larmnyckeln och cyklade ut. När vi kommer dit så öppnar frun och visar oss in till deras sovrum där mannen ligger på golvet. Sovrummet var väldigt litet och trångt, dessutom hade de vridit upp elementen till max så det var hur varmt som helst! Mannen ifråga var väldigt stor och han berättade att han vägde 115 kg!!! Jag tänkte i mitt stilla sinne att det här kommer aldrig at gå! Eftersom det var så trångt gick det inte att få någon bra lyftställning, men vi fixade det! Men hädanefter tänker jag inte åka ut på  några fler larm..

I fredags kväll mös vi här hemma med räkor och rökt makrill. Det var gott!
 

Vi började plöja igenom avsnitten av Mäklarna också. Den serien är ju helt suverän!


I lördags åkte vi till Överby. Tobbe shoppade loss, men jag var mest med som smakråd :)
Gick in en sväng på Rusta och köpte ljusslingor som ska upp på verandan till 1:a advent nästa helg. Det kommer bli SÅ fint!

På kvällen var det ju absolut ingenting på tv:n som vi ville se, så jag tog bilen till syrran och lånade Sällskapsresan- boxen. Vi kollade på de 2 första filmerna, de andra är inte alls lika bra...




Idag blir en slappardag, ska bli skönt! Är det några som e bra på att slappa så är det våra katter:




Magen idag:


Vecka 30

Du:
Många kvinnor upplever nu att vrister och ben svullnar. För att motverka detta bör man dricka mycket vatten, helst kallt. Stödstrumpor som finns att köpa på Apoteket är också att rekommendera.

Bebisen:
Det börjar bli trångt i magen men än så länge kan bebisen slå kullerbyttor. Huvudet är nästan 8 cm i diameter och fötterna nästan 6 cm långa. På pojkar har testiklarna oftast vandrat ner i ljumsken vid den här tiden. Slutligen kan barnet kontrollera sin kroppstemperatur. Barnet väger ca 1300 gram och är ungefär 37 cm långt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0