Bvc-besök och ett glädjebesked!

Idag har jag varit med Emelie på bvc. Den ordinarie bvc-sköterskan var inte där idag, men vikarien var minst lika bra!
Förra gången vi var där (31/3) så vägde Emelie 3640g och var 52,5 cm lång. Idag väger hon 4275g och är 55,5 cm lång! Hon växer så fort nu!
Sen gjorde vi ett besök hos läkaren som kollade hjärtljuden och lite annat. Allt var bra och Emelie bara skrattade hela tiden :)

På nästa besök ska Emelie få sin första vaccinationsspruta! Då kommer hon säkerligen inte ligga och skratta iaf...

 Glädjebesked!

Så nu äntligen får jag skriva här och berätta att min underbara kompis Lisa och hennes sambo ska ha bebis!!!
Den 18:e januari satt vi och pratade med varandra över msn. Lisa frågade om jag hade tid att ses en stund, så jag lånade Tobbes bil, åkte och hämtade Lisa och sen begav vi oss ner till Gräfsnäs-parken en sväng. Vi småtjötade lite och sen berättade hon att hon var gravid! Jag blev så glad att jag började gråta :)
Den 24:e september är deras bebis beräknad till!




Nepp, nu ska jag sätta mig på verandan och njuta av solen medans Emelie sussar i vagnen!

Kommentarer
Postat av: Farmor till Emelie

Skickar kramar till Emelie på hennes 2-månadersdag,vad bra att allt var bra med henne,hon växer så det knakar er goa tjej.Grattis till en ny liten kompis på väg!!!!!Kramiz till er, en x-tra till Emelie.

2009-04-16 @ 13:08:40
Postat av: Camilla

Nu är Emelie å Irma nästan precis lika stora, Irma är 56,5 cm å 4275 tung. Å ändå ser Irma ut som buddha brevid Emelie... Kram Kram

2009-04-16 @ 14:06:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0