Tiden går så fort!

Igår blev Emelie 6 månader! De här månaderna har gått SÅ fort!
Var och pratade med min chef i förra veckan om att börja jobba igen i början av nästa år... Känns inte alls lockande! Jag vill ju vara hemme med min lilla tös! Men vad ska man göra? Föräldrapenningen klarar man sig inte långt på.

Under dessa 6 månaderna har lilla E utvecklats så fort! Det händer saker varje dag!
Nu säger hon ma-ma-ma-ma och pa-pa-pa-pa! Har försökt filma henne, men naturligtvis så blir hon så distraherad av kameran så hon glömmer allt annat. Men Lena och Jan är iaf bevis på att hon kan säga det! :)
Man ser hon försöker forma sin lilla mun och härma ljuden vi gör :)

Hon kan sitta längre stunder nu, men kan fortfarande tappa balansen och ramla åt sidorna och bakåt. Man ser på henne när hon sitter själv att hon gör allt för att hålla balansen.

Hon är jätte nyfiken och sitter vi vuxna och pratar med varandra så lyssnar hon intresserat!

Nu väntar vi bara på att hon ska börja krypa, men jag tror inte att hon kommer ha den klassiska krypställningen. Tror mer att hon kommer ta sig fram hoppandes :)
Igår la jag henne mitt på vardagsrumsgolvet. Sen gick jag ut i köket en kort stund och när jag kom tillbaka, så var hon och pillade på dammsugaren som stod vid ena väggen av rummet. Hur hon tagit sig dit har jag inte en aning om, det vet bara hon :) Det enda jag vet är att hon såg väldigt lycklig ut där bredvid dammsugaren :) Kanske hon kryper när ingen ser? Så det kanske snart är dags att börja bebissäkra lägenheten?

Har börjat kolla efter en ny bilbarnstol... De är ju hutlöst dyra, men det är ju något som vi MÅSTE skaffa och det ganska snart!

Nä, nu ska jag gå och njuta av min underbara dotter som jag älskar mest i hela världen!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0