Tips!

Tänkte tipsa om en väldigt bra och gripande bok som nu också har blivit film. Den har biopremiär i USA i januari.
Flickan från ovan, heter den. Som film heter den The lovely bones.
Jag läser ALDRIG en bok två ggr, men den här boken har jag säkert läst 3 ggr! Den är lika bra varje gång och jag gråter en skvätt varje gång.

Så här står det på baksidan av boken:
Susie Salmon är fjorton år gammal då hon blir våldtagen och mördad på väg hem från skolan. Hennes granne lurar henne till sitt gömställe under marken, ett dödens rum. Hon är hans senaste offer.

Från sin utkiksplats i himlen följer hon med medkänsla och växande insikt livet på jorden. Hon kämpar med att acceptera sin död, samtidigt som hon fortfarande klänger sig fast vid de levandes värld. Under många år följer hon mördarens förehavanden och polisens arbete, liksom sin famlijs sorgearbete och vindlande öde. Tills den dag hennes önskningar ser ut att gå i uppfyllelse.

Här kommer filmtrailern:

Kommentarer
Postat av: Milla

Tack för boktipset! Jag ska se om den kan hittas här annars fâr jag väl vänta pâ filmen.

Hon bara växer och växer det lilla krypet!! Skönt att allt är bra. Mer foton tack :) Om det fortsätter sâhär kommer hon ju börja gâ innan vi kommer :)

Ha det bra!! Puss o kram

2009-08-22 @ 19:22:41
URL: http://mavieenfrance.blogg.se/
Postat av: Sara P

Ja de är en mycket bra bok.. Hoppas filmen blir lika bra!

2009-08-23 @ 17:14:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0