Litet lussetåg!

I torsdags var vi på bvc. Emelie väger nu 8340g och är 71 cm lång =)
Det var även läkarbesök. Hon kollade att allt var bra och det var det!

I lördags åkte jag, Linda och pappa till Skänninge för att hälsa på farmor och farfar. Resan dit gick jätte bra! Ingen snö, inget regn =)

Vi stannade till i Väderstad och hämtade två tårtor som pappa hade beställt. Väderstad har ett jätte mysigt litet bageri! Tårtorna där är hur goda och fina som helst! De smakar så som riktiga tårtor ska smaka! Så har ni vägarna förbi där någon gång, så gör ett stopp där och ta en fika! =)

Vi åkte först till farmor (min farmor och farfar bor på varsitt äldreboende) och hämtade henne. Sen begav vi oss till farfar.
Farfar blev jätte glad och överraskad!


Den underbart goda tårtan!


Farmor!



På eftermiddagen åkte vi hemåt igen, men föst gjorde vi ett besök på överskottsbolaget i Skänninge. Det är det bästa Ö & B som finns! Det är stort och det finns hur mycket fina saker som helst! Det kan ju bero på att Ö & B centrallager ligger i Skänninge =)
Fick köpt lite julklappar till Emelie =)

Jag körde hela vägen hem och var ganska trött när jag kom hem. Det tar 3 timmar att åka...
Väl hemma, så kom jag in i köket och där satt Emelie och tittade på när pappa stod och gjorde iordning tacos. Jag smög in och sa: Hej Emelie!
Hon vände sig om med världens största leènde och sen skrattade hon och klappade händerna! Jag tog upp henne och hon kramade mig jätte hårt! =)
Ja jösses, vad man saknar henne när man är borta en hel dag! Och det verkade ju som att hon hade saknat mig med med de härliga kramarna man fick! =)
Hon hade tydligen varit jätte klängig på sin pappa hela dagen. Så fort han hade satt ner henne på golvet, så kom hon och drog honom i byxbenen! =)

Igår var det lucia, så jag och syrran bestämde att vi skulle lussa för mamma och pappa. Linda hittade jätte söta tomtekläder till Alva på Ö & B, så vi satte på dem kläderna och lussade lite =) Emelie var en litren pepparkaksgumma =)








Imorgon kommer Camilla, Irma, Lee och Simon hit på lite fika.
På lördag åker vi till Säffle! Ska bli jätte skoj! Emelie längtar SÅÅÅ mycket efter sin farmor, farfar och g-mormor! =)


Kommentarer
Postat av: milla

Dom är ju bara sâsâ gulliga era smâttingar!! Ett sânt Luciatâg vill jag ocksâ ha hos mig, hihi



Ha det bra!! KRAM



2009-12-14 @ 17:43:16
URL: http://mavieenfrance.blogg.se/
Postat av: Farmor till Emelie

Åh!Vad gulliga,Vi längtar jättemycket efter lilla

pepparkaksgumman, hon är ju bara för gullig!Kramiz till er!En x-tra till pepparkaksgumman och en till lilla Alva.

2009-12-14 @ 18:52:56
Postat av: Christian

Söteböte i gött, å bästa julklappen kommer ifrån morbror, har vi tur kanske hon kan använda den te sommare =)

2009-12-15 @ 00:17:17
Postat av: Christian

Men va fn, vet jag väl att jag är farbror, inget som inte krångla igår, tfn, datorn å detta...

2009-12-15 @ 12:58:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0