Mysig helg!

Ja, våran helg spenderades i Säffle hos Tobbes föräldrar. Vi åkte dit i lördags. Emelie var lite gnällig i bilen i början, men somnade efter en stund och sov tills vi kom fram.

På eftermiddagen kom Emelies frabror Christian förbi med Emelies julklapp. Vi öppnade den för Christian ville veta om alla skruvar och så var med. Hon fick en jätte fin gunghäst i trä!




Efter julklappsöppning åkte jag, Tobbe och Christian en sväng till Margit (Emelies g-mormor). Vi satt och pratade en liten stund och sen gick jag och Tobbe till Harrys och åt en super god middag!!! För två starköl, en cola och två varmrätter (vi beställde en förrätt också, 4 vitlöksbröd, men de fick vi gratis =) ) betalade vi 239 kr! Jätte billigt och jätte gott var det! =)
Tobbe beställde Harrys toast och jag beställde Smokey ribbs.


Efter den goda middagen gick vi till Tobbes kusin med familj. Satt där några timmar och sen gick vi hem och la oss. Emelie var nattad och sov =)
Till min stora glädje ville Lena ha Emelie sovandes i sin resesäng inne hos henne och Jan vilket betydde att varken jag eller Tobbe behövde gå upp när hon skrek! I två nätter fick jag sova ut! Det var underbart!!!!

På lördags kvällen började snöflingorna saka dala ner. På morgonen när vi vaknade var det hur mycket snö som helst!!!
Det hade snöat hela natten och det fortsatte snöa hela dagen!

Bilen var igensnöad!


Jag gick ner en sväng till stan och köpte ett par julklappar medans Tobbe var och hälsade på en kompis. De hade ju inte plogat gångvägarna, så det var ganska jobbigt att ta sig fram... Mina stövlar jag hade läckte ju självklart in, så jag var pissevåt om fötterna!
Men men, vackert var det iaf när det snöade!

På söndagkvällen tog jag tåget till Karlstad. Var bredd på att sj-tåget skulle vara försenat då man lärt sig att SJ är försenat bara det regnar litegrann... Men till min förvåning var det faktiskt i tid!!!!
I Karlstad mötte jag upp Marianne utanför butiken där hon jobbar. Vi tog bussen hem till henne och hon bjöd på jätte god hembakad fika!!! Till det drack vi varm chokladmjölk med vispgrädde! Vi hade jätte trevligt och tjöta en massa! =)




I Karlstad var det inte alls lika mycket snö.
Tåget tillbaka till Säffle var också tid!!!
När jag kom till Säffle igen snöade det för fullt. Mina stövlar var jätte blöta inuti, så jag kände inte mina tår.
Jag tänkte jag skulle gå en genväg hem till Lena o Jan, men gick istället vilse. I SÄFFLE!!!! Lyckas med det om ni kan!
Gud, vad arg jag var! Gick och svor för mig själv och inte hade de plogat några gångbanor än heller!!!! Men jag kom fram till slut =)

På måndagen hade det äntligen slutat snöa och solen lyste. Det var SÅ vackert ute!
Bilen fick skottas fram:

Vi tog en liten promenad jag och Tobbe:




På förmiddagen åkte jag och Lena in  till stan en sväng. Kollade lite i affärer och fikade på ett jätte mysigt litet cafè =)

När vi kom tillbaka hem åt vi lite god julmat och sen var det dags för oss att packa in oss i bilen och fara hemåt igen. Som tur var kom det ingen mer snö, så vägarna var hyffsat rena och fina.
Vi har haft en jätte mysig och trevlig helg!

Här kommer ett par bilder till:
Bondis sitter i diskmaskinen! =)


Emelie busar med Bondis!



Emelie tar sig en tupplur bredvid sin farfar!



Nu inväntar vi julen och hoppas på att den lilla snö vi har här hemma får ligga kvar. Annars har vi iaf fått se så mycket snö så det räcker för hela vintern! Kommer inte ihåg när jag fick vara med om så mycket snö sist...

Hoppas ni alla har fått en bra start på denna veckan!


Kommentarer
Postat av: Farmor till Emelie

Tack! för att ni trivs,det är alltid lika roligt,

att få besök av er!och att vi kan rå om lilla Emelie!och att hon kan träffa sin farmor och farfar!

Ge henne en bamsekram från oss!och en till er själva!

2009-12-23 @ 11:05:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0