Nyårsplaner!

Idag har vi varit på Järnia och köpt fyrverkerier! Hoppas det blir klart väder på nyår så att de syns också!
Nyårsaftonen kommer vi att fira i Årjäng i stugan. Det blir jag, Tobbe, Em, Fredric, Chrsitian, deras kusin Daniel med sambo och två barn. Ska bli jätte skoj!
På menyn står älgstek till varmrätt, indisk saffransglass till efterrätt och förrätten ska jag och Tobbe göra. Tror det kommer att bli en skagentoast =)
Ska se om jag kan svänga ihop något extra gott till Em också när det är nyårsafton och allt!

Gjorde bananplättar igår till Em. De var mycket uppskattade! Smakade på en själv och de var väldigt goda!
På julbordet var hennes favoriter: sylta, leverpastej, bröd och ägg =) Hon smaskade på som bara den!
Det är kul att hon vill smaka på allt och inte alls är så kräsen.

Ställde mig och gjorde tekakor förrut, de blev väldigt goda! Känner jag mig och Tobbe rätt, så är de slut ikväll =)
Det får nog bli en kopp varm choklad med grädde till dem!

Annars händer inte så mycket här... Imorgon ska jag, syrran och mamma in till stan en sväng och se om vi hittar några fynd på mellandagsrean.

Det är så härligt nu när Tobbe är ledig! Känns skönt och tryggt att ha honom hemma. Em älskar det också! Hon kramar honom så hårt när hon får komma till våran säng på morgonen när hon vaknar. Sen hänger hon helst runt halsen på honom flera gånger om dagen =)
Det blir så långtråkigt på dagarna när det bara är Em och jag som går och drar här hemma, så att Tobbe är hemma nu är ett trevligt avbrott i det annars lite tråkiga ekorrhjulet =)

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0