Graviditetsv.39

Ja, då var det bara en vecka kvar nu då! Men det gööör ju inget om du lill* bebis vill titta ut nu! :)
Har SÅ svårt att sova på nätterna! Ligger jag på höger sida blir det vilda protester i form av hårda sparkar eftersom bebisen ligger med sina små fötter där. Lägger jag mig på vänster sida, så putar den ut rumpan så mycket den kan för då klämmer jag väl den där. Så det enda jag kan göra som duger är att ligga på rygg och det gillar inte JAG! :)
Men vad ska man göra??? :)

Har bakat småkakor idag (till Tobbes förtjusning!). Det blev korintkakor och klickkakor.
Svägerskan ringde, så jag satt och pratade med henne en stund.
Imorgon kommer de från Nossebro VVS (ÄNTLIGEN) och ska fixa våra element i barnrummet och i vardagsrummet.
På fredag kommer sotaren och ska kolla ventilationen.
På lördag ska Tobbe och jag på bio och se Valkyrie.
På söndag är vi bjudna på middag hos syrran och hennes sambo.

Vaddå ta det lugnt??? :) Men tiden går fort iaf!

Magen idag:


Detta händer i v.39:

Du är nu gravid i vecka 39. Bebisen är omkring 50-51cm lång och väger 3.5-3.8 kg. De flesta bebisar ökar fortfarande i vikt men en del magrar faktiskt vid den här perioden. Det börjar bli trångt i livmodern nu och då bebisen snurrar och vrider sig där inne så kan det hända att navelsträngen lägger sig kring halsen. Omkring 20% av alla bebisar föds med navelsträngen omkring halsen, vilket kan påverka bebisens hjärtljud mot slutet av förlossningen. I de flesta fall innebär det inget hot mot bebisens hälsa och barnmorskan för helt enkelt navelsträngen över barnets huvud i samband med födseln.


Fullgången bebis v 39


Kommentarer
Postat av: Lisa

Lycka till nu gumman!!!

2009-01-30 @ 05:59:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0