Jessica besök!!!

Igår kom min äldsta brorsdotter, Jessica, på besök! Hon bor i Tidaholm med sin mamma och det var 4 år sedan sist jag träffade henne! Hon har hunnit bli 17 år!
Jag och min syster åkte till Alingsås igår för att möta henne vid tåget. När tåget kom så undrade vi var Jessica var, vi kände inte igen henne. Hon har blivit så vuxen! Tyckte inte det var längesen hon var en liten bebis som tultade omkring :)
Vi tog en sväng på stan och sen gick vi och fikade.

Vi åkte hem till mig sen och gjorde snickerskakor, eller rättare sagt, min SYSTER gjorde kakorna :) 
De blev väldigt goda!


Jag hittade ett videoband som pappa filmat från när jag och syrran var yngre. Vi kollade igenom den och skrattade tills tårarna sprutade! Har kommit fram till att jag inte hade en normal samtalston när jag var liten och att det var synd om våran pappa som försökte jobba i trädgården när vi vimsade omkring och bara störde :)
Det var ett himmla tjatande på mig som t.ex: Pappa, pappa, pappa, ser du mig nu pappa??? Filmar du mig nu pappa??!! PAAAAAPPPPAAA!!!!!

Jag ska försöka göra ett litet ihopklipp nån dag och lägga upp här, så får ni se hur pinsamma vi var :)

Jessicas kommentar var: Jag skulle så gärna viljat vara syster med er när ni var små, ni verkade ha det så kul tillsammans! :)

Och visst är jag glad att jag hade min syster och växa upp med :)


På kvällen åkte vi hem till mamma och pappa en sväng och käkade varma smörgåsar. Vi kollade på mer hemmafilmer som pappa filmat när Jessica var liten. Självklart var ju jag och syrran med på de banden också och löjlade oss, mamma satt och grät av skratt i soffan :)
Vi kollade på en massa kort och hade det väldigt mysigt!

Jessica sov hemma hos Tobbe och mig, så vi låg i varsin soffa på kvällen och kollade på film.
Idag lagade Tobbe middag åt oss, det var jätte gott!!!!
Har precis kommit hem från Alingsås nu, har lämnat av Jessica vid tåget... Känns tomt och tråkigt här nu :( Saknar henne jätte mycket redan, men nu ska det ta mig fasen inte ta 4 ÅR innan vi ses igen!!!!!









Kommentarer
Postat av: Therese Blom

vilken mysig helg ni verkar ha haft :) själv har jag haft en riktig innehelg i soffan. Börjar bli tungt nu...3 veckor kvar att jobba, hoppas det går fort :)



nu är det inte långt kvar för dig!!!



kram

/T

2009-01-12 @ 09:44:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0