En mysig fikastund!

Imorses kom min svägerska (Lotta) med två av barnen förbi på lite fika. De hade med sig två väskor fulla med bebiskläder, ett skötbord, en babysitter och en bilbarnstol!
Lotta berättade att Moa sagt att hon tyckte det var COOLT att jag och Tobbe skulle ha en bebis! :) Hon e så charmig den ungen!
När hon såg mig när jag öppnade dörren så sa hon: Jag vet att du ska ha en bebis faktiskt, å så pekade hon på magen :) Hon tror att det blir en tjej :)





Svägerskan och min bror hade också suttit och skrvit ihop en lapp med en massa bra tips inför förlossningen som jag tänkte jag kunde ta med här, så kanske nån annan också kan få nytta av den :)


Jennie & Tobbe,

Vi som gjort detta 5 gånger och är "nästan proffs" har ett par tips att ge:

*Ta med dricka, juice & frukt. Om ni hinner, bre ett par mackor till Tobbe. Kiosken är ofta stängd och hutlöst dyr.

*Köp en tidning, lös korsord

*Våga fråga personalen- Ring på klockan

*Man får byta barnmorska

*Försök undvika elever, det finns bra men mycket tar onödigt lång tid och allt görs två gånger

*Tro på er själva och er instinkt. Man kan prova deras förslag men känns det fel är det fel- Ni har makt att styra!

*Stå och gå mycket

*Tobbe kom-i-håg att du får föra Jennies talan! Du känner henne bäst och när hon inte orkar får du ta vid!


Tyckte detta var en väldigt bra lista och det känns så bra att kunna prata med dem om hur allt är på förlossningen eftersom de som sagt, varit med om det 5 gånger :)
Dessutom har vi kunnat prata med dem om allt som har med försäkringskassan att göra. För det är en enda stor djungel!

Tack Jerry och Lotta för alla bra tips och råd!
Tack för alla bebiskläder och allt annat vi har fått!
Tack för att ni finns om det är något vi undrar över angående allt som har med detta nya livet att göra! :)


Kommentarer
Postat av: Farmor till er baby

vilken gullig brorsa och svägerska du har,bra saker,ni spar pengar till en större bil när ni får sådant ni måste köpa annars.Det är bara Tobbe åker och tittar på större bil.Kramar till er.Farmor till er baby.

2009-01-14 @ 13:12:43
Postat av: Camilla

Hej Va gulligt av dem att ge bra tips, ja har läst dom för Thomas å kommer ha med mig dom när vi själva är där! Va kul me massa grejjer! Inte långt kvar för er nu...=) Kram Kram

2009-01-14 @ 13:41:03
Postat av: Fredric

Hej Jennie!



jag har oxå lite tips till er ang. förlossningen.

1. Ta med småsoldater till Tobias, sp han inte blir uttråkad.

2. Strunta i mackorna, beställ hämtpizza, blir mera mat för Tobbe, annars klarar han inte detta.

3. Tobbe ska inte föra din talan, ring din svåger Christian, han känner säkert dem där nere väldigt väl...

4. Krysta, krysta och krysta, så löser sig allt.



Ha det!



Fredric

2009-01-16 @ 12:40:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0