Allt är som vanligt!

Då är Tobbe hemma och allt är som vanligt igen!
Emelie har ju inte sovit på nätterna när Tobbe har varit i Säffle. Tänkte att det kanske berodde på att hon fick sina vaccinationssprutor i torsdags. Hon har vaknat och skrikit. Jag har gått upp och hämtat henne och lagt henne bredvid mig istället, men det har inte hjälpt alls!
I lördags var Theresè här en stund på dagen och då var Emelie nöjd eftersom hon fick så mycket uppmärksamhet :)
Så fort Theresè hade åkt, så började Emelie skrika. Ingenting jag gjorde hjälpte. På kvällen skulle vi åka på kalas och mamma och pappa skulle hämta oss, men jag fick ringa till mamma och be dem komma och hämta oss tidigare, så kunde vi följa med dem hem en sväng först innan kalaset för jag visste inte vad jag skulle ta mig till med Emelie.
När pappa kom då blev hon tyst och lugn med en gång.
När vi kom till kalaset sov Emelie en stund i sin vagn, men när hon vaknade så var hon så där gnällig igen. Hon var inte alls sig lik och det tyckte inte mamma heller.

När vi kom hem igen då var hon ganska glad och nöjd, men fortfarande inte så go som hon brukar.

På söndag kom Tobbe ÄNTLIGEN hem och Emelie blev SÅÅ glad att se honom!
Hon sov hela natten! Jag tror att hon saknade sin pappa jätte mycket när han inte var hemma.
Hon kände att allt inte var som vanligt och så kände hon säkert av mitt humör att jag inte heller var lika glad (jag saknade ju också Tobbe).

Igår morses när jag gick in till henne på morgonen, då låg hon längst ner i sin säng, på mage och sussade så sött :)

Igår spelade vi kubb! Camilla och Thomas frågade oss om vi ville vara med i deras kubblag. I kvarnabo (ett litet ställe här borta) så har de kubbturnering för de som vill vara med och självklart hängde jag och Tobbe på Camillas och Thomas lag! Dock förlorade vi båda matcherna igår... Men det är en match kvar och den SKA vi vinna!
Det var riktigt trevligt med mycket trevligt folk! Det var en där som var mamma till två pojkar som vi spelade mot. Hon tog hand om Emelie så bra, busade och hade sig med henne :) Emelie trivdes jätte bra hos henne! Hon var inte alls rädd även om hon aldrig träffat den människan förrut :)

Vad har hänt mer då???
Jag och Emelie var och hälsade på Camilla och Irma i fredags. Jag blev bjuden på en jätte god pastasallad som Camilla hade gjort! Sen bjöd jag henne på efterrätt, kolabananer och glass. Det var gott!

Ja, så var det ju då kalaset vi var på. Syrrans sambo var det som fyllde år. Mycket trevligt! Fick en jätte god smörgåstårta och en jätte god vanlig tårta, så mätt och belåten var man sen! :)

I veckan händer nog inte så mycket... Hade tänkt åka till Falkenberg någon dag, men det verkar ju som att det ska bli skitväder hela veckan så... :(

Den 9:e aug ska vi på dop! Lilla Irma ska döpas! Ska bli jätte trevligt!

Nu ska jag gå och vila en stund. Får passa på när lilla tokfian sover :)

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0