Åska...

Sitter här inne och bloggar med Emelie sovandes i vagnen intill mig. Hör åskan på avstånd... Hoppas den kommer hit, men den kan vänta tills Tobbe kommer hem från jobbet så jag slipper vara själv. Har alltid tyckt att åskan är lite läskig.
Skulle vara skönt med ett riktigt åskoväder nu, så luften blev lite friskare!

Igår ringde Camilla och frågade om jag och Emelie ville följa med ut på en promenad. Vi satt en stund här ute på altanen först sen begav vi oss ut. Jag trodde jag skulle döööö! Har mest suttit inne de här varma dagarna för jag tror Emelie mår bättre av det. Vi har det så svalt och gott här inne i lägenheten :)
Solen riktigt brände på huden igår! Jag som har lätt för att få huvudvärk började känna av den med en gång.
Sen pratade jag och Camilla om att ta en sväng in till stan idag, men jag fick hoppa över det tyvärr :(
Jag trodde inte att jag hade så ont av värmen för det har jag inte haft förrut, men tydligen så har jag det.
Fick ställa in alingsåstrippen med mamma och Linda tidigare i veckan  också. Dels för att det var så varmt och dels för att både jag och Emelie bara hostade hela tiden.

Har funderat på att göra om Emelies vagn till kärra och testa hur det går. När hon ligger i vagnen nu, så lyfter hon ofta på huvudet för att kunna se vad som händer utanför vagnens "väggar" :) Hon är ju så väldans nyfiken!
Man kan ju fälla tillbaka ryggstödet lite, så hon sitter liiite bakåtlutad. Får nog prova detta sen och ta lite bilder så jag kan visa er! :)

Imorgon blir det förmodligen en tur på Anten-Gräfsnäs järnväg! Det ska bli skoj! Har inte åkt den turen sen jag var liten.
Ni kan gå in HÄR och läsa om den fina turistattraktionen vi har här i Gräfsnäs!


Lena och Jan! Om ni kommer hit i sommar, så tycker jag att vi tar en tur med det tåget! :)

Idag tar Tobbe semester och det ska bli så härligt att få umgås nu i 4 veckor och hitta på en massa kul! Tror aldrig att vi har haft flera veckors semester tillsammans förrut, så det här ska firas ikväll med lite god mat! :)

Ha nu en riktigt skön helg allihop!
Må gott!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Hoppas ni hittar på något kul då medans Tobbe är ledig. :D

2009-07-06 @ 01:31:13
URL: http://jagalskartommie.blogg.se/
Postat av: Fredric

Emelies nyfikenhet har hon säkert ärvt efter sin far.....

2009-07-06 @ 06:58:34
Postat av: Farmor till Emelie

Hej på er! Ja det låter intressant att åka

en tur med tåget,längtar sååå att kunna komma och hälsa på er.Vi får titta när det kan passa att vi kommer.Ni kan väl höra av er när det passsar er bäst.Krama Emelie en bamsekram från Farmor!!!!!

2009-07-06 @ 11:41:58
Postat av: Milla

Sv: Ursäkta att jag tagit sâdan tid pâ mig att svara pâ din kommentar..har varit lite mycket det senaste.

Ja..det fanns "mycket" att vila ögonen pâ...och det var en hel del som "vilade" ögonen pâ mig, hihi. Isma kunde ju inget göra när en del tom kom fram och raggade rent ut sagt, vi var ju där som företagare, hihi. Var nog lite frustrerande :) Har en massa fler bilder som jag ska ta mig tid att lägga upp!!



Har âkt med Antensjärnväg ett antal ggr i mitt liv, sist med Isma, pappa oh hans fru. Annars var det en av de första "atraktionerna" isma fick se av "min" bygd. Tâgfantast som han är âkte vi vâran första tur redan för 6 âr sedan! Vi träffade pâ en fransk familj som var pâ semester :)



Kramar

2009-07-06 @ 16:14:18
URL: http://mavieenfrance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0