Tjolahopp!

I lördags var vi i Uddevalla och hälsade på Therese med familj. Det var jätte trevligt och de bodde i ett jätte fint hus ute på landet! :)
Vi blev bjudna på smörgåsar med goda pålägg när vi kom och senare på dagen blev det grillat!
Det regnade ju som synd var, eftersom vi hade tänkt oss en liten utflykt om solen hade visat sig. Men vi hade riktigt trevligt ändå!

Vi gick ut på promenad en sväng medans det var uppehåll. Killarna gick med barnvagnarna och jag och Therese gick och pratade om allt möjligt :)

Deras son Noah är ju för söt! När Martin busade med honom, så skrattade han så där gott som Emelie gör! Det finns ju inget härligare än att höra de små liven skratta och busa för fullt!
Jag tror även att det blev kärlek vid första ögonkastet mellan Noah och Emelie :)

Här kommer lite bilder:









Natten till igår, så var det ännu en natt med skrik... Emelie vaknade flera gånger och gnydde och vi sprang här fram och tillbaka för att ge henne nappen som var det enda som hjälpte. Vid 02-tiden skrek hon och jag gick upp för att ge henne nappen igen, men det hjälpte inte. Hon fortsatte att skrika. Jag tänkte att jag ska INTE ge henne mat och jag ska INTE ta upp henne! Jag satte mig på en stol bredvid hennes säng och smekte henne på magen. Hon var orolig en stund, men när hon började slappna av så hade hon hur mycket gaser som helst! Hon somnade till slut men sov oroligt resten av natten.
Igår kväll gav jag henne sempers magdroppar och inatt har hon sovit som en stock! Jag har hört henne ligga och gny litegrann, men hon har klarat av att somna om själv! Vi la henne vid 21 igår och vid 10 imorses gick Tobbe in och väckte henne! Så antagligen har hon haft lite problem med magknip och då hjälpte dropparna. Jag hoppas att det var anledningen iaf! Vi får prova att ge henne dem ikväll igen. Kan ju vara så att magen krånglar lite nu eftersom hon knappt dricker någon ersättning längre. Hon äter mest fast föda och dricker vatten hela dagarna och hon älskar det! :)

Nu kan hon även sitta själv, iaf några sekunder innan hon ramlar!
Hon vänder sig från rygg till mage hela tiden, så det gäller att ha koll! När hon vänt sig till mage, så drar hon in benen under kroppen och lyfter på rumpan. Så snart kanske hon kan ta sig framåt! :)
Det händer så mycket på en gång nu tycker jag! Hon lystrar till sitt namn, fast det har hon gjort länge. Hon är med på ett helt annat sätt. Hon skrattar och vill busa hela tiden!
Som bvc sa: Hon är verkligen ett friskt och livligt barn!
Nu väger hon förresten över 6 kg och det börjar verkligen att kännas i armarna nu när man bär omkring på henne!

Älskar henne sååå mycket!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Farmor till Emelie

Åh vad du växer Emelie, och redan kille ni är för gulliga.Vad jobbigt för dig att ha magknip, men det växer bort,din pappa hade likadant.Och se vad han har blivit stor och fått en sån gullig tjej.Och grattis imorgon är du 5-mån.Farmor och farfar kommer förbi på vägen till köpenhamn för att krama dig.Många kramizar till dig och mamma och pappa.

2009-07-15 @ 20:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0