Vattenlek och vilse i skogen!

Idag gav Tobbe pipmuggen till Emelie när hon satt i sin stol för att hon skulle ha något att göra medans han diskade. Dock var det en massa vatten i hennes mugg och hon lyckades pilla av locket, så när jag kommer in i köket så sitter tokfian med en pisseblöt tröja och vatten överallt! Men kul hade hon! Plaskade med händera hejvilt och bara skrattade! :)

Var en sväng hos mamma och pappa tidigare idag. Mamma fick mata Emelie medans jag cyklade iväg till affären och handlade.

I eftermiddags var Linda och Ramond här en sväng och lämnade stolsdynor till oss som vi kan ha på köksstolarna! Jätte fina!

Nu ikväll grillade Tobbe och jag. Det var gott! :)

Nu har jag varit inne på Lindex i Alingsås två ggr och frågat om Up & Go- paketet från Libero. Bägge gångerna har de sagt att de är slut, så i fredags fick jag nog och mailade till libero och sa som det var och bad om att få ett paket hemskickat istället. Fick svar tillbaka där de bad så mycket om ursäkt och att paketet skulle komma på posten istället! :)
Bra service!

Vill så gärna gå ut i skogen och plocka kantareller, men vågar inte med tanke på vad som hände förra året. Tobbe och jag gick vilse i skogen i flera timmar och jag höll bokstavligen på att bli skogstokig när vi inte hittade ut igen!
Som tur var hade jag mobilen med mig så jag kunde ringa min syster. Hon och hennes sambo gav sig ut med karta och letade efter oss. Tobbe och jag hittade dock ut till vägen igen själva och efter en stund kom syrran och hennes sambo körandes och hämtade upp oss. Syrran hade tydligen inte haft bråttom ut för att leta efter oss (även om jag nästan grät i telefonen), hon hade nämligen tagit sig tid att packa en ryggsäck full med fika! :) Min goa, härliga, underbara syster! :)
Det enda jag kunde se framför mig när vi gick där och velade och blev mer och mer irriterade på varandra, var Tobbe och jag som fick sitta hela natten under ett träd nånstans i skogen och trycka. Att jag fick ringa till jobbet och säga: "Tyvärr kan jag inte komma imorgon. Jag är vilse i skogen." :)
Inte blev det ju bättre av att jag trampade rakt i en stor lerpöl och nästan fastnade! Fick vatten i hela skon och ända upp på benet!
Men som tur var hittade vi ju som sagt ut ur den där jädrans skogen! :)

Nepp, nu blir det lite tv-tittande och sen sängen.

Må gott allihopa!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Haha Jennie då!! Ni får gärna följa me oss till vårat super ställe å plocka kantareller någon dag! Inget vilse här inte!! Och kanske en liten picknick korg åxå... Kram

2009-07-25 @ 22:27:16
Postat av: Christian

Men vad klantigt........

2009-07-25 @ 22:28:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0