Igår!

Igår skulle jag och Emelie ha bjudit Camilla och Irma på fika vid 12, men strax efter 12 ringde Camilla och sa att de inte kunde komma. Lilla Irma gallskrek i bakgrunden. De hade precis kommit från bvc och läkaren hade sagt att Irma kanske är allergisk mot tvättmedlet eller mjölk. Så vi ställde in fikat. När vi lagt på kom jag på mig själv att jag kunde ju ha erbjudit mig att hjälpa Camilla eftersom hon sagt att det var lite jobbigt för hon var ensam med Irma hela dagen och hon var tvungen att gå till apoteket, så jag skickade iväg ett sms och sa att jag gärna ställde upp som barnvakt om hon ville gå till apoteket (utan en ledsen Irma) och hämta ut alla salvor som hon skulle ha.
Camilla tog glatt emot min hjälp, så jag och Emelie gick dit och satte oss med Irma som låg på en filt på golvet alldeles rödflammig på hela kroppen. Stackars lilla tösen! Men hon var så glad och låg och skrattade åt både mig och Emelie under hela tiden Camilla var iväg.

När Camilla kom tillbaka hade hon varit inne på ICA och köpt lite kakor och fruktsoda. Jag hade tagit med mig muffinsarna jag hade bakat tidigare på morgonen som jag skulle ha bjudit henne på, så vi fick fikat iaf :)
Emelie somnade och sov en stund medans Lill-Irma var lite ledsen och det kan man ju förstå att hon var.

Vi fick iaf tagit några bilder på töserna och den bilden när de håller varandra i händerna är INTE arrangerad! De vftade omkring med armarna och lyckades fånga varandras händer och då var det tur att man var så snabb med kameran! :)




Lilla Izza ville också vara med! :)


Hålla handen!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Våra söta små trollungar!! För gulligt att dom lyckades vifta ihop händerna!! Kram

2009-06-02 @ 21:02:30
Postat av: Farmor till Emelie

Dom är ju så söta!Redan få en kompis.Många goa kramizar till er tjejer!!!!

2009-06-03 @ 11:33:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0