Oj oj, vilken kväll/natt!!!!

Ja, vart ska jag börja???
Igår på dagen var Emelie sitt vanliga jag. Skrattade, busade, tjoade och levde rövare!
Vi fick hem våran hoppgunga igår och Emelie fick inviga den. Vi satte henne inte så långt ner så hon kunde hoppa så där jätte mycket, utan bara så att hon nuddade tårna mot golvet. Men oj, vad hon älskade att hänga där!

Vid 21:30 nattade jag henne och hon somnade så gott i sin säng. Vi 22:30 vaknade hon och skrek, så jag gick in till henne och försökte ge henne nappen, men den ville hon absolut INTE ha. Hon skrek bara ännu värre när jag försökte ge henne den. Jag provade att ta upp henne och då lugnade hon ner sig litegrann iaf, så jag la ner henne igen men hon bara skrek. Jag gick in till våran säng och la henne mellan Tobbe och mig men hon fortsatte bara att skrika. Hon skrek på ett sätt som hon ALDRIG skrikt förrut! Precis som att hon var rädd eller hade fruktansvärt ont någonstans. Tobbe fick ta henne i famnen medans jag ringde sjukvårdupplysningen. Tjejen jag pratade med hörde hur Emelie skrek och sa att det lät inte alls bra. Hon tyckte att vi skulle åka in med henne på en gång.

Vi klädde på oss och åkte iväg. Jag hade Emelie i famnen och hon började bli lugn. Jag satte henne i bilstolen efter en stund och vet ni?! Då sitter hon där och "pratar" och har sig, precis som vanligt. Efter en stund somnade hon...
När vi kom fram till NÄL blev vi visade till väntrummet. Emelie satt i mitt knä och tittade på Tobbe och skrattade... Kändes ju så där pinsamt att komma in akut med en bebis som bara skrattar, när man ser alla andra människor som ser helt förstörda ut som också sitter och väntar. Men Emelie kanske alltid piggade upp NÅN med sitt skratt :)

Efter en stund kom en sköterska och visade oss in till ett undersökningsrum. Hon skulle ta tempen och väga Emelie. När Emelie ligger på skötbordet och sköterskan pratade med henne, så skrattade hon bara och sparkade hejvilt med benen.
Hon hade ingen feber och hon vägde 5595g.

Vi fick sitta där en stund och vänta på att  en barnläkare skulle komma.
När hon kom så började Emelie skrika så där igen. Läkaren ställde massa frågor till oss bl.a. så frågade hon om Emelie ramlat ur sängen....
Nej, absolut inte, sa jag!
Det kändes som att de trodde att vi hade slagit henne eller nåt. Men det är klart att de kanske måste fråga så och ha det i baktankarna, för det är säkert många barn som kommer in med skador orsakade av föräldrarna...
Hon kikade på Emelie och sa att hon verkar ju pigg och glad.

Men allt verkade bra och efter lite välling så lugnade Emelie ner sig igen och somnade i mitt knä. Jag bad läkaren kolla hennes öron, ifall de var inflammerade. Jag var öronbarn själv när jag var liten, så jag tänkte att stackars Emelie kanske ärvt det av mig...
Men läkaren kunde inte se något för det satt vax ivägen. Hon gav oss en remiss till öron-näsa-hals som vi skulle ringa till idag om hon fortsatte att skrika under natten. Gjorde hon INTE det tyckte läkaren att vi inte behövde ringa för då var det säkert inget.
Vi kom hem 02:00 och då sov Emelie så gott så jag la henne i sin säng. Sen vaknade hon vid 05 och ville ha mat och sen somnade hon om. Hon har sovit gott hela morgonen och är precis som vanligt idag. Skrattar och busar för fullt!

Vet inte om det kan ha varit öronsprång (som min mamma sa) eller att hon kanske helt enkelt drömt en mardröm... Kan små bebisar göra det???

Men det kändes iaf skönt att få ha kollat upp så att det inte var nåt.

Det är ju inte första gången Emelie skräms så, så att vi får åka in till NÄL mitt i natten... (Tänker på nyårsaftonen).

Idag åker vi till Årjäng/Karlanda för att fira midsommar imorgon! Ska bli väldigt trevligt! Alla Tobbes bröder kommer, två av Emelies kusiner, G-mormor Margit, Lena och jan. Det blir fullt hus och det ska bli SÅ skoj! Tänkte ju att jag skulle ha tagit mig ett par glas vin, men jag tror jag hoppar över det. Man vet aldrig VAD som kan hända! Man kanske blir tvungen att åka in med Emelie igen och då kanske det inte är så bra om det inte finns någon som kan köra.

Stugan:




Jag passar på att  önska er alla en Trevlig Midsommar! Ta hand om er och jag hoppas att solen får lysa på er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0