En exemplarisk dotter!

Jahopp, vad har hänt sen sist då???

Har jag skrivit att Emelie fått börja med smakportioner?
Iaf så har hon det och hon älskar det!
Hon kräks ju i stort varje gång efter att hon fått välling, men pureèrna får hon alltid behålla! :)
Än så länge har vi provat potatis och majs, morot och palsternacka och havregröt. Funkar hur bra som helst! Tänkte hon skulle få prova något sötare till veckan. Det blir nog populärt :)

I veckan så har Tobbe varit hemma från jobbet. Han fick halsont och blev förkyld. Lyckligtvis verkar det som att både jag och Emelie har klarat oss ifrån att bli smittade! (Pepper peppar...).

I torsdags var jag hemma hos mamma och pappa en sväng. När jag kom hem igen så låg Tobbe i soffan framför tv:n och ropade åt mig att kolla på kösbordet. Där stod en jätte fin bukett med rosor och jag blev så glad!!!! Tills jag fick se kortet:
"Tack för att du valde oss som din billeverantör. Hälsningar BilNilsson Alingsås".
Buketten hade kommit med blombud från Kaprifolen här i Sollebrunn.
Jag trodde ju att den var till mig från Tobbe, men det var den inte :(

Skulle ha bjudit Camilla på morotstårta i början på veckan, men eftersom Tobbe blev sjuk fick vi ställa in. Men imorgon gör vi ett nytt försök :)

Dock var vi ute i måndags med våra döttrar och gick en sväng. Vi traskade upp till Erska och plockade lite lupiner, de är ju så vackra!




Igår åkte jag, Emelie, syrran, mamma och pappa till Skänninge för att hälsa på min farmor och farfar. De bor numera på ålderdomshem,  dock inte på samma.
Vi skulle möta upp farmor, min farbror och hans fru i Väderstad för att äta på restaurang där. Syrran och jag beställde pasta med skaldjur i chili och limesås. Det var hur gott som helst! Skulle mer än gärna äta där någon mer gång!
Var lite orolig för vilket humör Emelie skulle vara på inne på restaurangen, men hon låg så snällt i sin vagn och när vi varit där en stund så fick hon komma upp och sitta i knät. Hon skötte sig exemplariskt hela dagen!
Det tar ju 3 timmar att åka till Skänninge. Hela vägen dit sov hon och även hela vägen hem.
Men så fort hon kom innanför dörren här hemma, så satte hon igång med sin höga glädjetjut och sitt livliga humör :)

Jag tog en hel del bilder, men bluetoothen vill inte riktigt fungera så jag kan föra över bilderna från mobilen till datorn, så jag får göra ett nytt försök imorgon.
Jo, en bild har jag ju!!! Den tog jag på Emelie när vi var på väg hem:


Idag har vi inte gjort så mycket...
Imorgon ska vi till bvc för att väga och mäta! Ska bli spännande! :)

Återkommer imorgon med bilder från gårdagen.

Ciao!


Kommentarer
Postat av: Christian

Snygg klänning, den ser dyr ut, och svensktillverkad, ingen skit från Kina här inte, undrar vem hon fått den av =)

2009-06-14 @ 22:18:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0