Det nya livet!

Ja, då har man väl så smått börjat att komma in i rutinerna här hemma. Det är inte lätt alla gånger, särskilt inte på nätterna då det ska matas och man ska gå upp och byta blöja och man är i halvdvala.
Tobbe började jobba denna veckan också. I början var jag rädd för att jag inte skulle klara av Emelie själv, men det har gått bra!

Har väl haft mina tankar då och då som:
-Varför njöt jag inte mer av att kunna sova ut länge på morgonen?
-Varför njöt jag inte mer av tiden då vi bara var två?
-Varför hittade vi inte på mer saker när vi bara var två?

Har dåligt samvete också när det gäller katterna. Har ingen tid att bara ligga och mysa med dem så som jag kunde göra förr. De sitter ofta och tittar på mig när jag har Emelie i knät. Förrut har det ju alltid varit de som har fått ligga där...
Men de verkar acceptera Emelie ganska bra iaf. Blir nog bättre med tiden.

Idag har vi varit i Alingsås på Socialnämnden för att skriva på papper om faderskap. Kan ju säga att tanterna där beundrade  Emelie nåt såpass! =)

Älskar att åka bil gör hon också! När vi satte henne i bilbarnstolen så skrek hon som en stucken gris, men sen när vi började åka så tystnade hon nästan med en gång. Sen somnade hon så gott =)

I onsdags var jag på BVC. Emelies vikt var då 2900. Idag, när vi kom hem från Alingsås, så gick vi in och vägde henne och då låg vikten på 3015! Så sen i onsdags har hon allt gått upp litegrann =)
Ska till BVC på tis igen och då får vi hoppas att hon gått upp ännu lite mer.

Annars händer inte så mycket här på dagarna. Försöker komma ut och gå en gång om dagen med Emelie så vi får lite frisk luft.
Väntar med spänning på att min kompis Camilla snart ska få sin lilla bebis, så kan vi gå ut och gå tillsammans sen =)

Nu ska jag kolla lite på tv!

Ha det gott allihop!

Skickar en massa extra goa kramar till min svärmor Lena!!!!!!



Kommentarer
Postat av: Christian

D gör du rätt i =) från favvofarbrorn

2009-03-07 @ 02:00:50
Postat av: Farmor till Emelie

Tack så mycket det värmde x-tra mycket.Skickar massor av goda kramar tillbaka.Ge Emelie en stor kram från farmor.var rädd om varandra.

2009-03-07 @ 12:32:32
Postat av: Tobbes faster

Kan man få ansöka om att bli favvofaster? Men det blir väl med tillägg GAMMEL-(Suck!!) förståss.

Kram till ER alla

2009-03-07 @ 16:30:12
Postat av: Therese

Vad mysigt ni har det! På måndag börjar även martin jobba....känns läskigt samtidigt som det kan bli skönt att påbörja den där vardagen som det kommer att bli resten av året :)



Känner verkligen igen det där med blöjbyten i dvala :) orkar inte ens sätta på mig mina glasögon på natten så jag är halvblint när jag byter blöja haha...de flesta nätterna får vi sova riktigt mkt men han har haft ett par oroliga nätter...förmodligen när jag ätit nått jag inte borde, men det där lär man sig väl oxå...oj nu har jag skrivit ett halvt blogginlägg :) vi hörs kram på er!

2009-03-07 @ 17:57:12
URL: http://bebisbubblan.blogspot.com/
Postat av: Liza

Hej! Härligt att hon gått upp i vikt, Hoppas allt är bra!!!

2009-03-07 @ 22:40:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0