En längtan efter våren...

Nu börjar man äntligen ana att våren är på väg. Man vaknar på morgonen och hör fåglarna kvittra utanför. Solen försöker leta sig in genom persiennen och man känner sig glad och pigg så fort man slagit upp ögonen. Jag går och hämtar Emelie som ligger i barnvagnen ute i hallen. Jag hör hur hon ligger där och myser och försöker få mamma att vakna med sina egna små gurglande ljud. Jag lägger henne bredvid mig i sängen och hon spricker upp i ett leende! Jag härmar hennes små försök till kommunikation och hon skrattar ännu mer.

Jag går till köket för att göra iordning Emelies välling och jag tittar ut genom de vintergrå fönstren som inte sett en fönsterskrapa på väldigt länge. Jag ser hela det berg av disk som bara växer och blir större för varje dag, men vad gör det? Det är ju snart vår! Alla måsten och krav får helt enkelt vänta för den här våren kommer bli den bästa någonsin! Det bara vet jag! Nu finns det en ny liten människa i våra liv som aldrig har fått känna vårens dofter, fått höra fåglarna kvittra så där glatt som de bara gör på våren. Fått se fjärilarna flyga omkring och blomknoppar som bara vill skrika av färgglädje och vårprakt!

Vi går ut på promenad och Emelie ligger där i vagnen med sina stora, vackra, mörka ögon och kikar fundersamt och lyssnar uppmärksamt på vårens alla ljud.
Man blir så otroligt glad och jag tror Emelie känner av mitt humör för hon kikar på mig och ler.
Solen vämer gott nu, det känner man när man kommer hem igen och är svettig för att man har alldeles för mycket kläder på sig. Man känner all den nya energi man samlat på sig under promenadenoch man blir pigg på ett helt annat sätt.

Så, nu är våren här och många kanske har varit med om lyckliga stunder under vintern medans andra kanske har haft en jobbig vinter med svåra beslut. Men våren kanske kan ge oss lite tid att känna att det kanske blir bättre! Man måste iaf försöka även om det gör ont när knoppar brister.



Så ta till vara på de här härliga månaderna vi har framför oss! Det tänker vi göra, Jag, Tobbe och Emelie!

Kommentarer
Postat av: Farmor till Emelie

Du är helt otrolig på att få

ihop en fin berättelse,många tänkvärda ord,man riktigt känner lukten av vår!!!Var ute så mycket ni kan och glädjas åt den finaste tiden vi går till mötes.Många vårliga kramar från farmor till Emelie.En bamsekram till Emelie!!!!

2009-03-30 @ 15:11:08
Postat av: Fredric

Vår?

Här har vi två decimeter snö.....

2009-03-31 @ 07:10:19
Postat av: Milla

Vad härligt det lâter!! Massor med kramar till hela familjen :)

2009-03-31 @ 22:51:22
URL: http://mavieenfrance.blogg.se/
Postat av: Christian

Hmmm... amatörer i Prag är det 20 grader och dit ska jag så håll till godo med vad ni8 kan få här hemma... Mohaaa

2009-03-31 @ 23:38:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0