Ännu en helg förbi...

I fredags fick Emelie sina vaccinationssprutor. En i varje ben. Oj oj, vad ledsen hon blev men hon var SÅ duktig!
På kvällen sen blev hon jätte varm och fick feber... (En biverkning av sprutorna). Hon var jätte ledsen och jag satt med henne i knät. Till slut somnade hon, men så fort jag la ner henne i sin säng så vaknade hon och skrek. Det hela slutade med att hon fick sova mellan mig och Tobbe, då blev hon lite lugnare. Hon vaknade till och från hela natten och var ledsen, men det tog hon igen dagen efter för då sov hon som en stock. Som tur var gick febern över på lördagen.

På lördagen åkte vi in till stan, för jag har lyckats sälja mina boots på tradera, så vi skulle hitta ett DHL-ombud så jag kunde skicka iväg dem. Efter det åkte vi till BilNilsson för tobbe skulle KOLLA på en bil. Det slutade med att en försäljare kom och Tobbe gick iväg med honom och när han kom tillbaka så sa han: Jag har köpt en bil!
Det blev en dyr resa till Alingsås, iaf för Tobbe ;)
En Volvo V50 blev det. En -09.


På kvällen kom Camilla, Thomas och Irma. Vädret hade varit kanon hela dagen, men när vi skulle börja grilla blev det naturligtvis mulet och kallt... Men vad gjorde det, vi hade ju en bål att värma oss med :) Det blev ju inte riktigt som jag och Camilla hade tänkt, att killarna skulle grilla och passa töserna. Nej, det slutade med att killarna satt i köket och spelade hockeyspel och jag o Camilla fick grilla. Men tjejerna låg och sov i sina vagnar under hela tiden vi grillade.

När maten var klar satte vi oss inne i köket och åt. Maten var hur god som helst och Camilla och Thomas hade tre olika röror med sig som de hade gjort. Jätte smaskiga! Jag hade gjort hemmagjord potatissallad.

Sen satt vi och kollade på eurovision och tyckte att rätt låt vann. Iaf tyckte jag och Camilla det. Killen var ju faktiskt lite så där gulligt charmig :)

Emelie sov jätte gott hela natten. Vaknade inte förrens 09:30! :)

I söndags var vi en sväng till syrran och åt två olika sorters rabarberpajer. Väldigt gott!

Tyvärr har jag ju inte lyckats ta några bilder under hela helgen... *skäms*

På torsdag åker Tobbe till Säffle och är där tills på lördag. Känns lite tråkigt, men jag och Emelie ska nog klara oss :)

På fredagen kommer Theresè (en kompis) hit. Vi ska göra lite god mat och sitta å tjöta lite. Tänkte att hon ska få bära omkring på, och mysa med Emelie lite så mina stackars armar får vila. Emelie börjar bli tung nu!

Nu ska jag baka nåt gott tänkte jag, så Tobbe kan ha nåt att mumsa på till kaffet sen när han kommer hem :)

Ciao!


Kommentarer
Postat av: Farmor till Emelie

Grattis till en fin bil,nu har Emilie en trygg bil att åka i till farmor och farfar,det är en otrolig känsla att ratta en ny bil.Många kramar till er en x-tra till Emelie!!!

2009-05-18 @ 21:52:22
Postat av: Milla

Haha...Tobbe e la för rolig! Han köpte en bil "bara sâ där" :) Det är rätt, vi lever ju bara en gâng!! Kram och grattis till nya bilen

2009-05-19 @ 20:16:49
URL: http://mavieenfrance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0