En dag i mitt liv! (Ett blogginlägg av Emelie)

Ibland vaknar jag mitt i natten och då är jag jättehungrig. Jag skriker en stund så att mamma ska vakna och det gör hon inte med en gång ska ni veta! Efter en stund kommer hon in till mig och lyfter upp mig. Hon är jätte tråkig! Säger ingenting! Hon sätter sig bara ner med mig i knät och ger mig flaskan med välling. Då tänker jag att det är väl bara att äta upp och somna om då.

När jag vaknar på morgonen, så känner jag mig väldigt ensam ibland och då gnäller jag lite tills mamma kommer in och då brukar hon säga: Godmorgon Emelie!
Då ger jag henne ett stort leende tillbaka och då sträcker hon ner sina armar mot mig och lyfter upp mig och kramar om mig! Hon tar med sig min kudde och mitt täcke in till sin säng och sen ligger vi där bredvid varandra och myser. Det är så mysigt när mamma gnuggar sin näsa mot min. Ibland brukar jag försöka ta mig en smakbit på mammas näsa :)
Efter en stund somnar mamma och då ligger jag och kikar på henne en stund och sen somnar jag också.
Jag brukar alltid vakna först och då "pratar" jag lite så att mamma ska vakna.
När hon vaknar så pratar vi lite och busar lite. Sen får jag ligga en stund på mage. Tycker det var lite läskigt i början och då grät jag, men nu börjar jag vänja mig och tycker det är lite kul bara jag får ha några leksaker runt mig och mamma sitter i närheten.

Ibland brukar mamma sätta mig framför spegeln. Det finns en annan liten bebis där som jag brukar skratta och prata med och vi har jätte skoj!

När det är fint väder brukar vi gå ut och gå. Tycker det är så härligt att ligga i vagnen och höra suset i träden och fåglarna som kvittrar. Ibland somnar jag och det är så gott att få sova ute i friska luften, då kan jag sova i 3 timmar!

När jag vaknar kommer mamma och hämtar mig och sätter mig i babysitsen och då är det dags att vara med när det står matlagning på schemat. Det är jätte roligt att se mamma yra omkring i köket :)

Men det bästa av allt är ändå när jag hör ytterdörren öppnas och en röst som säger: Hej Emelie!!!
Det är pappa som kommer hem och när han kommer fram till mig så fyrar jag av flera härliga leenden! Jag har ju saknat honom hela dagen!!!!
Sen blir det en hel del bus med pappa. Han gillar att lyfta mig högt upp i luften och då kiknar jag nästan av skratt! Det är en kittlande känsla att få vara så högt upp och se världen från den vinkeln!

Efter en lång dag med mycket bus och mycket mys, så somnar jag gott mot mammas axel.

Här är en tokig bild på mig och min mamma:


Kommentarer
Postat av: Milla

Sv: 99 kr/kg...oj dà! Jag som tyckte det var lite mycket med 1.95€/kg (ca 20 kr). Normalt kostar det 1.20€/kg runt denna tiden. Fôr 99kr blir det ju en lyxvara.



Vilket roligt inlàgg! Kram pà dig Emelie, pussa lite pà mamma fràn mig!!

2009-05-28 @ 13:31:57
URL: http://mavieenfrance.blogg.se/
Postat av: Farmor till Emelie

Vilken mysig berättelse,man blir glad när man läser den.Ni är för goa!!!.Emelie växer ju så fort och så rund hon har blivit i kinderna.

2009-05-28 @ 13:33:39
Postat av: Fredric

Hej Jenny!



Nu har du varit hemma för länge. Du hör röster som inte finns Emelie kan inte ha skrivit eller sagta allt det där själv.....

2009-05-29 @ 09:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0