Helgen i ord (men inga visor) :)

Natten från tisdag till onsdag var Emelie inte rolig alls! Hon sov med tvåtimmars-intervaller... Jag var hur trött som helst! Så när Tobbe kom hem från jobbet, så hade han köpt en blombukett till mig! Det piggade verkligen upp kan jag säga :)



På torsdagen åkte Tobbe till Säffle, så jag och Emelie fick besök av Theresè på eftermiddagen. Hon hade med sig ett helt paket med blöjor och jätte fina kläder till Emelie som hon kan ha nu i sommar. Till mig hade hon med sig en jätte fin ljuslykta som nog kan vara mysig att ha ute när det börjar mörkna.
Vi grillade, eller iaf så försökte vi grilla. Det hela slutade med att vi fick steka färdigt kött och kyckling i stekpannan för grillbriketterna var inget bra alls! Men men, det gick bra det också.
Theresè sov över, så vi satt uppe och tjöta tills Emelie behagade somna.
Måste ju säga att Theresè har jätte bra hand med barn! Hon kommer bli en toppen mamma den dagen hon får egna små knoddar! :)
Emelie var verkligen nöjd i hennes famn hela kvällen!


Emelie somnade runt 23-tiden och vaknade vid 02:30. Jag gick upp och matade henne, men sen ville hon verkligen inte somna om! Jag föröskte med allt, men så fort jag la ner henne i hennes säng så vaknade hon med en gång och låg och gnällde.
Stackars Theresè vaknade ju hon också, så jag sa till henne att vi provar att lägga Emelie emellan oss. När hon fick ligga hos oss så blev hon lugn med en gång. Hon låg och "pratade" lite, men somnade till slut. Sen sov vi gott alla tre och katten låg uppe vid huvudändan på sängen :)

På fredagen åkte Theresè hem och jag och Emelie gick hem till mina föräldrar och sov där över natten. Emelie sov jätte bra i vagnen, men på morgonkvisten fick hon sova med mig i sängen.
'

På lördagen kom Tobbe hem igen. Han hade stannat till i Trollhättan och köpt med sig mat från MAX! Det var mumsigt!
På kvällen gjorde jag kycklingtoast med hemmagjord aioli. Blev kanongott!

Idag har vi inte gjort så mycket.
Jag har fått sova i tre timmar mitt på dagen! Kan inte minnas när jag fick gjort det sist. Tobbe hade med sig Emelie i garaget, så det var så tyst och lugnt så!

Nu ska jag gosa lite med Emelie!

Ciao!


Kommentarer
Postat av: Therese

Jag njöt av å få mysa med Emelie oxå, hon är ju så himla go. Jättetrevligt hade du å ja me. De måste vi göra om snart. Puss

2009-05-24 @ 19:14:39
Postat av: Milla

Vilken fin header och bakgrund du har fixat!! Har du gjort den själv eller anlitat nâgon?

Vad gulligt av Tobbe att uppvakta med blommor! Det tar väl upp moralen lite efter sâdana nätter?!

Oj, vad din prinsessa växer fort förresten :)



Puss

2009-05-25 @ 15:18:44
URL: http://mavieenfrance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0