Igår!

Igår åkte vi på något som jag har velat se länge, nämligen ett betessläpp! Jag, Tobbe och Emelie drog med oss pappa, syrran och hennes sambo. Det var meningen att min bror och hans familj skulle åkt med, men vädret var inte det bästa så de stannade hemma och det kan jag förstå. För USCH vad det blåste kallt!
Men jag fick ju sett galna kossor iaf som jag velat så länge :)
Vi var på ett naturbruksgymnasium (Uddetorp) som ligger en liiiten bit utanför Skara.
Efter betessläppet bjöds det på mjölk och bulle! :)

Emelie myste i vagnen




Kossorna som snart ska få springa ut på grönbete!


Två så lamm hade de på gården också! Laban och Labolina!


Mycket folk var det!








Tänk vad skönt det måste vara för kossorna som har stått inne i flera månader att få komma ut i solljuset, den friska luften och det gröna gräset!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0