=)

Nu sover Emelie ÄNTLIGEN i sin egen säng! Vi behövde bara kämpa en natt med att vänja henne av vid att sova inne hos oss =)
Nu har den ena tanden i överkäken brutit igenom också! Hon ser så söt ut med sina tänder!

Hon ställde sig upp mot fönsterbrädet häromdagen! Det var katten som lockade. Tubbies låg där och sov och då helt plötsligt ställer sig Em upp och petar Tubbies på svansen! Sen gjorde hon det en gång till, men då tyckte inte Tubbies att det var roligt längre, så Em fick sig en liten reva på handen... Men det stoppar henne inte ifrån att fortgsätta att jaga kattstackaren =)
Det är ju vid såna här tillfällen som man ska ha filmkameran beredd, men inte då!
Hon är så söt när hon ställer sig upp på knä mot allting =) Så fort man står still, så tar hon tag i byxbenet och drar sig upp =)

Igår var jag inne i stan och klippte mig. Em var hos Emelie. När jag lämnade över Em så kramade hon Emelie så gott! =) Det är så skönt att hon inte har blivit så mammig att det inte går att lämna bort henne.
När jag kom hem från stan gick jag och hämtade Em och sen gick vi hem en sväng till mamma som var barnvakt åt lilla Alva.
När mamma höll i Alva blev Em jätte arg, så jag fick lyfta upp henne så hon såg vad det var mormor höll i. Emelie kan göra väldigt ilskna ljud och dem gjorde hon när hon såg Alva. Hon tyckte inte alls att mormor skulle hålla i någon annan bebis =)
Mamma sa till mig att vara barnvakt åt bägge två samtidigt skulle hon nog inte klara av och det kan jag förstå =)

I måndags var vi på sångstund. Emelie tycker nog det är lite roligare nu när de andra bebisarna börjar bli lika rörliga som hon =)
Tobbe hade tagit en semesterdag, så efter sångstunden åkte vi in till stan och åt lunch på Deli Deli. Em fick vara hos mormor. Vill inte ta med henne nu i influensatider...
Det får nog bli vaccination för oss alla tre.
När vi satt på Deli Deli, så kom vi fram till att Tobbe fortsätter jobba och jag fortsätter vara mammaledig! (Tobbe tjänar ju något mer än vad jag gör) =)
Skönt att vi var överens iaf! =)

Det ska ju bli fint väder till helgen, så vi ska försöka åka ut någonstans och grilla korv. Det är alltid mysigt!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0