Jahopp!

Då var det ett tag sen man bloggade igen... Vet att jag lovade en bättreing, men det verkar inte gå så bra, sorry!

I torsdags förra veckan åkte jag och Em till Alingsås och hälsade på Sanna. Hanna, Hanna och Sofia kom också dit. Jätte trevligt att träffa dem igen! Dock var inte Em på sitt bästa humör... Hon var trött och det tog en stund innan hon kom till ro och kunde somna. Efter fika och lite tjejsnack, så åkte jag och Em hem igen. På bussen var hon jätte jobbig, men det var en tjej som lekte "tittut" med henne. Då höll hon sig lugn den stunden iaf! =)
När vi gick av i Sollebrunn så kom den tjejen fram till mig och sa: Vilken söt liten tjej du har!
Man blir lika glad och stolt varje gång!

I fredags åkte jag och Camilla in till stan för en lunch på Deli Deli och lite shopping. Som jag skrev i tidigare inlägg, så fanns det ju inget halloweenpynt nånstans och det var det vi var ute efter. Men maten på Deli Deli var god! =)

I lördags kom mamma, pappa, Linda, Ramond och Alva hit på middag. Min krans hängde så fint över bordet. Tidigare på dagen så var Tobbe och jag ute på promenad med Em och hittade även lite rönnbär som fick pryda kransen.

Em har ju varit lite kinkig den sista tiden. Hon vaknar mitt i natten i sin säng och bara gallskriker! Hon blir inte nöjd förrens hon får sova bredvid mig. Tror hon har fått en släng av separationsångest. Kommer jag in till henne på natten när hon skriker och ger henne nappen, så tjuter hon så fort jag går igen.
Dessutom har hon blivit förkyld igen och hostar... Tycker så synd om henne. Igår när jag nattat henne, så fick hon ett sånt hostanfall, så vällingen kom upp. Men hon sov iaf i sin säng utan minsta lilla pip tills klockan var nästan 03. Då vaknade hon och fick ligga bredvid mig och då sov vi till 08 imorses! Det var längesen jag fick sova så länge, så det var skönt!

Skulle ju fått Theresè, Lisa och lilla Gabriella på besök imorgon, men får skjuta på det då jag är ganska säker på att Em inte kommer vara frisk tills imorgon =(
Vill ju inte att hon ska smitta lilla Gabriella som inte är så gammal än...

Annars händer inte så mycket. Vi håller oss inomhus nu när Em är dålig, så det blir inga promenader. Men så har ju inte vädret varit det bästa heller, så man får ju inte så dåligt samvete av att bara sitta inne.

Ne, nu ska jag ge tokfian lite gröt snart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0