Den här helgen...

I torsdags var jag och Emelie en sväng till mamma. Hon bjöd på pannkakor och krikonsylt som min svägerska gjort. Den var jätte god!
Linda och Ramond var också där en sväng.
Hade tänkt ge Emelie ett bad, men hon somnade så gott efter att hon fått mat :)

På eftermiddagen/kvällen åkte vi hem till syrran och Ramond för att kika på deras sovrum som de har gjort iordning. Det blev jätte fint! Nu har de bara barnrummet kvar =)
Vi blev bjudna på en jätte god plommonpaj som Linda slängt ihop med plommon från mammas och pappas plommonträd.

I fredags höll vi oss hemme större delen av dagen förrutom en liten promenad i det fina vädret.
Emelies vagn har vi numera gjort om till kärra och hon ÄLSKAR verkligen att sitta upp och åka i den =)



Igår morses åkte jag, syrran och mamma till Hjulet i Vårgårda. En secondhand affär med hur mycket grejer som helst! Jag köpte dock ingenting, men hade säkert hittat något om jag hade ansträngt mig lite =)
Efter det åkte vi och fikade på ett litet cafè som var svindyrt! Finns ju inte så många cafèn att välja på i Vårgårda heller...
Gick in på Hemköp en sväng och köpte lite barnmat innan vi packade in oss i bilen och åkte hem igen.
Passade på att ta ett kort på min höggravida syster inne på Hemköp. Det är ingen liten bebis som ligger därinne tror jag =)


Igår kväll lämnade vi in Emelie hos hennes mormor och morfar och sedan åkte vi in till ALingsås och käkade middag på Musses. Som alltid var det otroligt god mat!
Var hemma efter ett par timmar igen och då var Emelie trött efter allt busande med mormor och morfar =)

Idag ska vi ta det lite lugnt. Kanske gå ut en sväng i skogen och leta kantareller.

Emelie är frisk nu i stort sett. Förkylningen är borta, men hon hostar fortfarande litegrann och är lite rosslig, så jag tänkte ringa barnläkaren imorgon och kolla... Imorgon har hon ju hostat i över en vecka...

Hon sover hela nätterna nu också! Får se hur länge det håller i sig =)

Hoppas ni haft en bra helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0