En liten sjukling...

Här händer inte så mycket... I torsdags började Emelie bli sjuk, hon hostade och snorade som bara den. På torsdags kvällen och hela fredagen, så var hostattackerna så kraftiga så hon kräktes varje gång. Nästan all mat hon ätit kom upp igen, så det var bara till att hälla i henne en massa vätska.
I fredags natt sov jag högst två timmar! Emelie var vaken i stort sett hela natten. Hon vred och vände på sig och grät. Vissa stunder var hon helt otröstlig, vissa stunder låg hon bara helt utmattad och tittade på mig. Tyckte så fruktansvärt synd om henne!

I lördags hade vi kräftkalas med Camilla, Thomas, Irma och Sara. Vi hade dukat upp i garaget och tänt en massa värmeljus. Vi åt, tjötade och spelade kort. Vi hade jätte trevligt! Emelie somnade en stund, men vaknade sen och ville inte somna om. Hon var gnällig och ingenting jag eller Tobbe gjorde hjälpte. Det slutade med att jag fick lämna sällskapet och gå in med Emelie. Jag försökte göra mitt bästa för att få henne att somna, men ingenting hjälpte. Så fort jag la ner henne i sängen, så började hon skrika...
Till slut, efter ett par timmar så somnade hon. Hon sov 4 timmar i sträck, så jag fick sovit ut en stund iaf :) Sen gnällde hon lite efter nappen, men så fort hon fått den så somnade hon igen.

Igår var lillfian så hes så hon knappt kunde få fram ett pip. Jag nattade henne vid 20-tiden, men hon sov bara en kort stund sen fick hon komma och sitta med Tobbe och mig i soffan framför tv:n. Hon vill ha väldigt mycket närhet just nu och det får hon. Hon låter så ynklig när hon försöker skrika och det inte kommer ut mer än en liten harkling.
Inatt har hon fått sova bredvid mig. Hon har sovit hyffsat bra, vaknade vid 07 och fick välling, somnade om och sover fortfarande. Det är jätte jobbigt för mig att höra henne försöka andas genom en täppt näsa och en tjock hals...
Tobbe var och köpte en NäsFrida i fredags. Man suger ut snoret med den och den var verkligen effektiv! Har även köpt  nässpray som man kan ge bebisar från 7 månader. Högt huvudläge är det som gäller också.
Vi skulle gått på sång och rytmik idag, men det får vänta tills nästa gång.

Men trots hennes täppta näsa, onda och hesa hals och hennes kräkningar som gjort att hon inte fått i sig så mycket mat, så skrattar hon och är glad iaf! Våran lilla solstråle! :)

Trött och medtagen...


Lite mer än en timma senare: Glad och utvilad!

Kommentarer
Postat av: Therese B

Hon är ju såååå härlig :)

2009-09-07 @ 14:45:03
URL: http://bebisbubblan.blogspot.com
Postat av: Farmor och Farfar till Emelie

Åh!Lilla Emelie vad jobbigt att vara så förkyld!

Det vore så kul om du tar mamma och pappa med till

farmor och farfar på marknaden i Säffle den 25 26

27 september är den.Nu får vi hoppas du blir bra från förkylningen!!Farmor och farfar skickar massor av krya på dig kramar.Mamma och pappa får också en kram!!!!

2009-09-07 @ 19:43:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0