Undrar....

Undrar vad för personlighet Emelie kommer att få? Kommer hon bli som ett yrväder som jag var när jag var liten. En liten linslus som springer omkring och skriker så fort filmkameran är framme: Här e jag pappa! Filma mig då pappa! PAAAAPPPPAAAA!!!!
Kommer hon få samma temperament som jag hade? Ligga i sängen och sparka i väggen i timtal bara för att hon inte får som hon vill? Smälla så mycket i dörren till sitt rum att det resulterar i att dörren tas bort och ställs i källaren?
Japp, sån var jag! Till slut blev mamma och pappa så irriterade på mitt dörrsmällande att de faktiskt tog bort och ställde dörren i källaren =) Men jag har förlåtit dem för det nu ;)

Kommer hon att klättra på allting som en liten apa?
Kommer hon ha energi till tusen som aldrig verkar vilja ta slut?
Kommer hon att bita eventuella syskon i armen för att hon blir arg?
Kommer hon i slutet av dagen att krypa upp i mitt knä och säga: Mamma jag älskar dig. Och sen somna?

Kommer hon att få sin pappas intelligens?
Ja, Tobbe är otroligt intelligent och kan det mesta om det mesta! Är mäkta imponerad av hans kunnighet!
Ibland känner jag mig som ett litet barn som har 1000 frågor på samma gång :)
Tobbe, varför är det så? Varför gör de så?
Och med en liten suck svarar han på alla mina frågor :)

Kommer hon att bli lika uppfinningsrik som sin pappa?
Min Tobbe har bra lösningar på ALLT som inte jag kan få till på något bra sätt. Då kommer han som räddaren i nöden och bara fixar till det! Som i ett trollslag!  :)

Eller kommer hon helt enkelt att bli en liten Emelie, med sin helt unika lilla personlighet?
I vilket fall som helst så kommer jag älska henne mest i hela världen!!!!

Men visst, hennes personlighet börjar visa sig. Temperament har hon och hon vet precis vad hon vill! Dessutom är hon otroligt nyfiken! :)

Nu har hon vaknat, så det är väl bäst att jag går och pysslar om henne lite :)


Kommentarer
Postat av: Farmor till Emelie

Vad gulligt du har skrivit!Jag ett lite yrväder

tror jag att Emelie är.Nyfiken jag,är hon som pappa

Tobbe så är hon nyfiken på det mesta!!!!Kramiz till er en x-tra stor till Emelie.

2009-09-08 @ 20:52:45
Postat av: Lotta

Visst undrar man hur sina barn blir, en sak är säker de är alltid det bästa man har. Trots utbrott, ilska och att de kan reta gallfeber på en. Man älskar dom. Emelie kommer att bli perfekt på sitt eget sätt, precis som du och jag och alla andra. Man kan alltid bli bättre som människa men om man bara försöker trivas med sig själv och se till att man umgås med människor som accepterar den man är så kommer man långt. Och ja hon kommer säkert att reta eventuella småsyskon men hon kommer att älska dem över allt annat också, tänk på det. Hur mycket syskon än bråkar så tycks de alltid försvara varandra från andra som bråkar med dem..Kramar Lotta

2009-09-10 @ 08:52:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0