Då kör vi!

Nu är det väl änna dags att ta upp bloggandet igen, eller vad tycker ni?? =)
Illamåendet är som bortblåst och jag kan äta och må bra igen!
Min semester är slut och ikväll börjar jag jobba. Ekorrhjulet börjar snurra igen- jag jobbar, Tobbe jobbar, Em ska lämnas och hämtas på dagis, mat ska fixas osv osv.

Semestern har varit lugn och skön! Vi har bara gjort små dagsutflykter.
Har haft besök av Fam.Blom som också ska ha tillökning i januari, men de ska ha tvillingar! =) Gå gärna in och läs hennes blogg om deras resa genom en graviditet med tvillingar.

Vi har haft besök av Tobbes bröder och föräldrar. Kan ju säga att det är tur att vi har extrarummen på övervåningen =)

Vad har vi gjort mer??? Jo, vi var på en skaldjurskryssning i göteborg. Jag, Tobbe och hans föräldrar tog oss en tur med M/S Trubaduren. Den resan kan jag verkligen rekommendera! Kika in HÄR och läs lite om den.
Maten var underbar! Sällskapet var underbart! Resan var underbar! Underhållningen var av 1:a klass! =)
(Det kommer lite bilder sen längre ner på sidan).

Vad har hänt mer i sommar då tro??? Minnet är bra men kort...
Det har väl hänt lite mindre roliga saker också, men de tänker jag inte dra upp här. Jag hoppas bara att allt kan bli bra igen...

Magen har börjat växa och bli lite större. På fredag ska vi på ultraljud och kika på den lill*.
Söta Therese får vara barnvakt åt Em medans vi är där och sen passar jag och Tobbe på att gå ut och käka lite lunch =)

Nu i helgen var vi stugan i Karlanda och hade lite kräftkalas. Det var gott!!!! Em trivs verkligen därute med sina farbröder och sin farmor och farfar =)

Kräftkalas!


Dagen efter kräftkalaset grillade vi massa gott kött!


Jag och Lena tog oss en promenad med Em i kärran. Vi hittade hur
mycket kantareller som helst! Hade vi gått längre hade vi säkert
hittat ännu mer, men med en liten uttråkad Em utan skor, så fick vi
vända hemåt.


Här kommer lite bilder från skaldjurskryssningen:
M/S Trubaduren


Uppe på däck


På däck. Tur med vädret hade vi också!


Underhållning!











Nu börjar väl denna sommaren så sakta gå mot sitt slut... Men i sep har vi ett bröllop att se fram emot! Dock inte vårat =)

Hoppas ni alla haft en bra sommar!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Vad roligt att läsa din blogg!!

Ska bli roligt att få se den lilla krabaten i magen din -inom kort då. För du lägger väl ut en bild på miraklet!! =)

Trevligt att ni ska på bröllop också ;)

Kramar

2010-08-16 @ 15:19:30
Postat av: Farmor till Emelie

Vad kul att du har börjat blogga igen,så man kan följa er på vägen till ett nytt liv.Det är så mysigt att kunna läsa din blogg....



Kramizar till er alla!

2010-08-16 @ 22:34:01
Postat av: Maria

underbart med lite härlig läsning ! :) ser fram emot den dagen då det är dags för ditt bröllop hörruuu ;) hahaha!

hoppas semestern varit bra, ses på jobbet i veckan! :)

2010-08-17 @ 00:26:35
Postat av: Fredric

Bra gjort! Jag vill läsa mycket om Emelie och alla bravaderna.

Hälsa Tobbe!

2010-08-17 @ 12:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0