Måndag igen!

Först kan jag ju säga att den där bakmaskinen är hur frän som helst! Häll i lite ingredienser, ställ klockan på önskad tid och du har färdigbakat bröd närhelst du önskar! =) Ja, det var ett bra köp! Inget mer köpebröd!

I torsdags var ju jag och Em hemma hos Sanna en sväng och hälsade på. Fick jätte god mat och Christians (Sannas blivande man) två pojkar var helt underbara med Em. De bar omkring på henne och de lekte så fint ihop =)
De bor i en jätte fin lägenhet och dessutom har de ett stort körsbärsträd på tomten, det blev jag lite avundsjuk på =)

I fredags ringde Alingsåstidningen och frågade om de fick göra en intervju med mig angående mitt mail till kommunen om en cykelväg, så imorgon kommer de hit och tydligen ville de ha en bild på mig och Em nere vid vägen =) Det ska bli kul!

I lördags åkte jag och systeryster till Hjulet i Vårgårda (en secondhand affär). Vi fyndade en massa fina kläder till våra små barn! De har hur mycket fint som helst! Ska nog försöka fynda en byrå nästa gång jag kommer dit som jag kan ha som renoveringsobjekt sen när jag går hemma =)

Igår kom Emelie och hämtade Em som skulle sova över hos henne, så jag och Tobbe passade på att åka och storhandla och äta ute. Hittade mig en jätte fin klänning som jag tänkte ha på bröllopet på lördag. Förhoppningsvis kommer mina stövlar på posten i tid också, så jag kan använda dem till!
När vi kom hem la vi oss i soffan och slötittade på en halvkass film. När den var slut åkte jag ut en liten sväng och letade kantareller. När jag i godan ro går där i skogen, så ringer Tobbe och säger att han varit ute och sågat med motorsågen och att han råkat såga sig i benet. Han lätt lite smått chockad, så jag rusade tillbaka till bilen och körde i ilfart hem! När jag kom hem låg han på soffan med en handduk över såret. Jag lyfte på handduken och som tur var var det inte så illa som jag hade föreställt mig, men min första tanke var att det skulle behövas sys ihop. Ringde mamma och rådfragade, men hon sa att vi skulle trycka ihop det och sätta tejp över. Idag har han iaf åkt till jobbet, så vi får ta en titt på det när han är hemma igen.

Lyckades iaf hitta lite kantareller innan jag åkte hem. Satt på en stol i köket och rensade svampen på kvällen och inatt vaknade jag av att jag hade fruktansvärt ont nere i ryggslutet. Har ALDRIG haft problem med ryggen förrut men jösses så ont det gjorde! Det spelade ingen roll hur jag försökte ligga, det gjorde ont iaf. Det har inte gått över än... Funderar på om det är foglossning jag känner av. Hade inga problem med det när jag väntade Em, så jag hoppas verkligen att jag slipper det nu med! Vill inte ha ont och inte kunna jobba, inte kunna lyfta Em...

Idag ska jag FÖRSÖKA klippa gräsmattan, jag VÄGRAR sitta still! Så får väl skylla mig själv om inte ryggontet går över...

Imorgon kommer AT

På onsdag- Ja, vad händer då???.... =)

Torsdag- jobba

Fredag- jobba

Lördag- bröllop!!!!

Söndag- jobb igen

Kommentarer
Postat av: Fredric

Hälsa Tobbe att det finns speciella byxor som inte går att såga igenom... kostar runt en tusenlap men det kan det vara värt...

2010-08-31 @ 06:53:51
Postat av: Anonym

Du måste vara försiktig Tobbe!Och inte leka Rambo....

2010-08-31 @ 11:06:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0