Julaftonen

Dagen innan julafton begav vi oss mot Säffle. Innan vi åkte lämnade jag av Em hos mamma och pappa och åkte vidare en sväng till syrran. Fick låna en klänning av henne som jag kunde ha på julafton. Efter det åkte jag till barnmorskan på kontroll. Hade fortfarande inte gått upp något i vikt... Sen jag skrev in mig den 6:e juni, så har jag bara gått upp 2 kg... Så nu ska jag på en extrakontroll på torsdag för att kolla läget och ta lite fler prover. Jag går inte upp i vikt, men jag äter som en häst och magen växer =)
Hjärtljuden denna gången låg på 146 och huvudet är fortfarande vänt neråt.
Bm skrev ut lite papper som jag skulle ta med till Säffle ifall det skulle hända nåt, men det gjorde det inte som tur var! =)

Igår packade jag iordning BB-väskan. Kändes så konstigt att stå och vika de där små kläderna igen. Kan inte fatta att Em har haft dem på sig!
Ja, bara vi kommer förbi nyår, sen får bebisen komma precis när den vill för nu är längtan så stor!!!! =) Jag ser t.o.m. fram emot förlossningen. Tänk att vi ska få vara med om detta en gång till! Att få upp det där lilla varma knytet på bröstet! Åhhhh, vad vi längtar!!!!! =)

Vägen till Säffle gick bra. Em sov iaf fram till T-hättan sen fick hon sitta med sina ritbrädor som hon fick av oss i julklapp innan vi åkte, då var hon hyffsat nöjd iaf =)

Natten till julafton var inte jätte rolig då min hosta var så enveten! Det är så hemskt när man får hostattacker så man nästan kräks... Dessutom krampade jumagen ihop sig varje gång, så den gjorde sig extra påmind.

Julaftonen var iaf jätte mysig med en massa god mat!
Em var dock livrädd för tomten... Hon satt och höll för ögonen och så fort tomten närmade sig henne, så grät hon stackarn....
Hon älskade iaf at det var så mycket folk. Alla hennes farbröder var där och busade med henne, dansade med henne till Waka Waka och alla andra låtar som hon älskar =) Hon blev så väl omhändertagen så!
Jag och Tobbe fick dessutom två sovmornar och det var inte fel =)

På juldagen var det dags att bege sig hemåt igen. Em sov hela vägen och jag också =)

Här kommer lite bilder. De är tyvärr lite mörka men....


Em och Gabriella. Jag och Lisa åkte in till stan en sväng och då fick
tjejerna åka med. De hade jätte roligt i baksätet =)


Em sover lite middag =)


Em sover middag med sin pappa på julafton


Lena och Jans fina julgran!


Lena och Jans katt Bondis


Em älskar Bondis och gick och ropade på honom hela tiden =)


Fredric och Helena fixar lite inför julmiddagen


Tobbe slumrade en stund medans Kalle Anka gick på tv:n


Julmaten!




Em sitter tryggt i farbror Fredrics knä och pratar i telefonen i väntan
på jultomten.


Så här satt Em under tiden tomten var på besök =)


På juldagen såg vi att tomten inte ätit upp gröten som vi ställde ut
kvällen innan julafton =)


Var tvungen att låna den här bilden från Lenas facebook =)
Syskonkärlek på hög nivå! =)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0