Ont, det gör ont!

Gick och la mig för tre timmar sen ungefär. Nu kan jag inte sova. När jag skulle gå ur soffan och in till sängen igår kväll var det knappt att bena bar mig. Varje litet steg gjorde så fruktansvärt ont!Det gör så ont av foglossningen nu, så jag vet varken ut eller in! När jag väl kom till sängen och skulle sätta mig, då gick knappt det heller utan Tobbe fick hjälpa mig... Ska det vara så här i fortsättningen, så tänker inte jag göra många knop! Har ju för fasen inte gjort ett jota idag och ändå har jag så här ont! Förstår faktiskt inte hur jag ska klara att vara hemma med Em... Nu lyfter jag henne bara när det verkligen behövs. Men jag får väl vara soffliggandes medans hon far runt bäst hon vill...
Inte har jag handlat en endaste julklapp heller och jag funderar på om det bara blir pengar till de jag ska köpa julklappar till, för inte fasen far jag runt i en massa olika affärer när det känns så här. Det är bara självplågeri!

Har sjukt ont i halsen också. Känns som taggtrådar, så tänkte att det kanske är bättre att ligga här ute i soffan där jag kommer upp mer med huvudet mot soffkanten. Knaprar halstabletter till förbannelse, men det verkar inte hjälpa. Det får nog bli lite honungsvatten istället.
Har ju blivit beroende av nässprayen också, så nu går jag en avvänjningskur... Får panikkänslor när jag inte kan andas genom näsan, så på det sättet känns det bättre att ligga här ute i soffan också.

Jaja, gnäll gnäll =)
Jag är glad att jag är sjuk nu, för då kanske jag hinner bli frisk till jul. Hade inte vart kul att må så här till julafton när vi ska till Säffle och allt...

När jag vaknade nu för en stund sen var jag tvungen att buffa på både Tobbe och Em. Det hörs inte nånting när de andas! Skit läskigt! Så för att försäkra mig om att de gör det så buffar jag på dem och då snarkar de till litegrann bägge två och sen blir det knäpp tyst igen.

Nu ska jag koka mig lite honungsvatten, kolla lite på tv och sen försöka sova.

Kommentarer
Postat av: lotta

Foglossningar är en mindre förbannelse men att göra ingenting och slappa hjälpte inte mig, snarare mådde jag bättre av att hålla igång=) det kom styggt på kvällen men lösningen var att ligga på golvet med benen på en stol och är man trött nog så somnar man... Ta det lungt med att dansa balett, alltså håll ihop benen ordentligt, tänk på att slå ihop fotknölarna när du går, ju mindre utrymme man har mellan knäna ju bättre går det. Jag hade ju kryckor på recept alla gånger, men vem hinner använda det när man har två,tre eller fyra små att hålla ordning på. Det är helt okey att gnälla, det gör förbannat ont men så är det tydligen man skall ha smärta för belöningen...eller hur är det tänkt egentligen. Slappna av med julklapparna, det löser sig, ägna all din tid åt lilltjejen, ge henne massor av kramar och mys i soffan, annars kanske hon blir väldigt svartis och bara ser lilla bebben som ett hot, mamma orkar inte, de känner av allt även om de inte riktigt förstår allt. Ge henne massor av mys och sen ännu mera mys och bus, man kan bussa liggandes på golvet eller i soffan också.

Bota din förkylning med apelsiner och honungste och krya på dig=) Tänker på dig=)

Kramar Lotta

2010-12-15 @ 07:54:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0