Lördag!

Igår kom min brorsdotter hit! Tobbe hämtade henne i vänersborg efter jobbet. På kvällen gick vi hem till mamma och pappa. Linda med familj kom också dit, så vi fikade och hade det trevligt! Tobbe stannade hemma och vilade efter en hård arbetsdag... =)
När vi skulle köra därifrån, så körde jag självklart fast i all snön som kom, tur då att man har en svåger som kan hjälpa till =)
På kvällen när vi kom hem därifrån, så nattade vi Em och sen gjorde vi tacos och kollade på Let`s Dance.
Började kolla på Snakes on the plane, men vid 23-tiden orkade jag inte hålla ögonen öppna längre.

Emelie vaknade som vanligt prick 07:12. Som vanligt sov hon inte  så bra på natten. Hon vrider och vänder på sig, hon låter och hon fiser =)
När vi kikade ut genom fönstret så snöade det fortfarande och ytterdörren gick knappt att få upp =)
Tobbe begav sig ut och skottade och jag gjorde iordning frukost.
Idag ska vi, trots varningar om väglag, ge oss ut och åka bil. Vi ska köra hem Jessica till Vänersborg igen och sen ska vi handla. Em får inte följa med. Hon får vara hos mormor och morfar så länge.

Imorgon blir det kalas för två av brorsbarnen, Max och Axel. Ska bli kul och Em får träffa sina kusiner som hon gillar så mycket! =)

Ska hoppa in och jobba några timmar ikväll. Hade ju inte tänkt att jobba något mer nu innan jag börjar "på riktigt", men det var bara tre timmar, så det kan jag väl ställa upp på =)
Min chef ringde igår och berättade att jag får vara på H1 här på Bjärkegården när jag kommer tillbaka. Känns SÅÅÅ skönt att det blev på avdelningen som jag alltid har varit på och att det inte blev inne i stan. Det känns så bra, så det ska bli riktigt roligt att komma igång nu! =)

Dagiset ringde häromdagen också. Pratade med en jätte trevlig tjej och den 15:e mars klockan 10:00 ska jag och Em gå dit och kika runt =)
Som tur var fick jag mitt schema igår, så nu kan vi planera lite om hur vi ska få ihop det när jag börjar jobba. Tobbe får ta pappa-dagar och sen får vi ragga barnvakt också. Det ska nog inte vara några problem. Får hoppas att det rullar på fint när Em är inskolad och förhoppningsvis trivs.

Såg på schemat att jag som tur är är ledig den 1:a april då vi ska flytta.
Dock jobbar jag hela påskhelgen och hela midsommarhelgen, men det är storhelger och då tjänar man ju ganska hyffsat =)

Nepp, nu ska jag plocka lite här hemma.
Ha det gott allihop och ta det lugnt i snöyran!

Kommentarer
Postat av: Milla

Det känns nästan lite trâkigt att "missa" en riktig vinter som ni har haft den här gângen...Fast samtidigt kan jag ju inte pâstâ att jag inte njuter här i solen.



Vad skönt att du fick vara kvar pâ ditt jobb och den vanliga avdelningen. Nu närmar ju sig flytten. Hur kânns det? Du fâr visa lite kort sedan.



Kramar

2010-02-20 @ 22:34:20
URL: http://mavieenfrance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0