Tjejhelg!!!! =)

Jaha, då var denna helgen till ända... =( Har varit en riktigt rolig och mysig helg!

I lördags åkte Tobbe och Em till säffle. Det kändes så tomt och konstigt efter att de hade åkt...
Började göra mig iordning för trippen till Alingsås. Pappa kom och hämtade mig eftersom det regnade här och var en massa slask överallt.
Väl inne i stan hämtade Theresè mig på stationen och vi kollade lite i affärer och sen åt vi sushi! Det var gott!!! =)
Åkte vidare till Ica Maxi och handlade all maten vi skulle ha.
Gjorde iordning lite sangria när vi kom hem till Theresè. Vet inte om den blev så god, men i slutet av kvällen så var kannan slut iaf =)

Vid 17 kom Lisa och vi började laga maten. Vi tjötade och skrattade och hade det hur mysigt som helst!

Till förrätt blev det Toast Skagen:


Till varmrätt blev det sallad, potatisgratäng och lövbiffar fyllda med
kantarellost:


Efterrätten hade Theresè gjort i förväg och den var huuuur god som helst!
Det var pannacotta. I mittenlagret hade hon blandat i lite baileys också =)



Planen var ju att vi skulle gått till puben senare på kvällen, men vi hade det så trevligt hemma så vi hoppade över det. Dessutom var vi lite trötta efter all god mat och sangria =)

Jag sov över hos Theresè och till frukost idag fick jag äggröra, bacon, stekta champinjoner, avocado, juice och te =)



Efter frukosten åkte vi mot Sollebrunn. När vi är nästan vid Therese`s föräldrars hus, så springer det ut en hund mitt framför bilen. Vi körde in på en busshållsplats och ropade till oss hunden som kom så snällt. Inte kunde vi låta den springa lös på stora vägen som är så trafikerad. Theresè ringde sin pappa som kom och kollade om han kände igen hunden, det gjorde han inte. Vi åkte hem till Thereses föräldrar med hunden som så snällt hoppade in i bilen. Thereses pappa ringde runt lite och hittade ägaren tillslut som bodde en bit bort. Han kom och hämtade hunden (som hette Fanny) och tackade så mycket för att vi tagit hand om henne.
Dagens goda gärning =)


Nu ska jag lägga mig och vila en stund och vänta på att mina två älsklingar ska komma hem. Längtar efter dem hur mycket som helst!
Inatt var första natten jag var ifrån Em för första gången.
Imorses vaknade jag 06:35 och känslan av att få somna om och veta att man fick sova hur länge som helst utan att bli väckt var helt underbar!!! Men visst saknade jag Emelies buffande =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0