Bullbak!

I fredags var Em hemma hos Emelie, så jag gick bort till mamma och pappa som var barnvakter åt Alva. När jag kom dit, så sov Alva så klart, men hon vaknade PRECIS innan jag skulle åka igen. Så lite Alva-gos hann jag allt med!
När Emelie kom och lämnade tillbaka Em, så berättade hon att Em hade fått leka med två av Emelies systers barn och det hade Em gillat!!! =) Kul att Em får träffa andra barn och leka och stoja med! =)

På kvällen provade jag och Tobbe att göra en maträtt från Halv åtta hos mig. Carinas pasta surprice blev det. Kanongott! Kanel i denna maträtten var verkligen pricken över i:et, den gav väldigt god smak!

Igår var jag iväg och jobbade från 13:30-21:15. Det gick bra och det hände en del, men det är bara roligt (eller vad man ska säga).... då går tiden fort iaf. Började dagen med att åka ut på larm till en vårdtagare som ramlat. Hon hade jätte ont. Jag och Susanne misstänkte att hon brutit något, så vi ringde ambulansen som kom efter en 20-25 min och körde henne till lassarettet.
Innan de kom fick vi upp henne till sittande, men det var tungt... Men det var iaf inte tyngre än när jag och en arbetskamrat åkte ut på larm när jag var gravid (kommer inte ihåg i vilken månad jag var i, men magen var hyffasat stor och ganska så mycket ivägen...) och det visade sig att det var en man på över 100 kg som vi skulle lyfta upp från golvet... Men det gick!

Resten av kvällen gick smidigt och när arbetsdagen var slut och jag skulle cykla hem höll jag på att få en köldchock! Jösses, så kallt det var igår kväll!

Idag har vi inte gjort så mycket mer än att åkt till Willys och storhandlat.
Köpte rotmos till Em. Hon har aldrig ätit det förrut, så tänkte att det kunde vara kul att prova-

Väntar på att mina rimbobullar ska jäsa färdigt, så jag kan få in dem i ugnen.
Ikväll får det bli mjölk och nybakade bullar!
Får besök imorgon också av ett par arbetskamrater, så de kanske kan få smaka OM det blir några över efter ikväll =)

Min syster ringde idag också och frågade om jag ville vara fadder till Alva!!! Självklart ville jag det!!! =)
Både moster OCH fadder! (eller gudmor eller vad det nu heter) =)
Det blir jag och Eileen (Ramonds syster) som får dela på detta hedersuppdrag!
Så i mars eller april har vi ett dop att se fram emot!

Hoppas ni alla haft en bra helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0