Kräks!

Idag började jag dagen med att Em kaskad kräktes över hela mig... Inte roligt alls!
När jag tog upp henne imorses, så var det kräks i hennes säng och över hela hennes pyjamas. Jag tog på henne rena kläder och gav henne välling som hon brukar få. En minut efter att hon druckit färdigt, så kräktes hon upp allt.
Efter ungefär en halvtimme, så gav jag henne lite mer välling, men den kom upp lika fort igen. Samma blev det med det halva kexet och de tre små brödbitarna jag försökte med. Så det enda jag får i henne just nu är vatten.
Trots allt är hon lika glad och lekfull som vanligt! =)
Jag är väl dock inte lika glad som får låta tvättmaskinen gå varm här hemma med min och hennes nerspydda kläder, nerspydda sängkläder och handdukar. Bara att gilla läget =)

Ringde bvc som gav mig recept på socker-salt-och apelsinvatten som jag ska försöka få i henne under dagen.
Troligtvis har hon fått en liten magbakterie...

Idag håller vi oss inne och bara tar det lugnt. Inte så kul att gå ut på promenad i denna kylan om hon skulle kräkas i hela barnvagnen...

Pratade med Theresè igår på msn. Nu har vi preliminärbokat en dag för restaurangbesök i Trollhättan! Killarna får självklart följa med och barnen också! Ska bli jätte kul!!!! Kika in på hennes blogg! Deras lille Noah är ju bara sååååå söt!!!!

Glömde ju faktiskt skriva i mitt "Gott nytt år"-inlägg att Theresè också fick en liten bebis 2009! *skäms*

Nu ska jag fortsätta ge tvättmaskinen något att göra! =)

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0