Cykeltur

Igår kom Fredric hit och hälsade på! Emelie blev jätte glad och flirtade hejvilt!

På kvällen när jag hade nattat Em, så höll hon på som en vilde inne i sin säng. Tjoade och tjimmade och kastade nappar. Jag och Tobbe turades om att gå in till henne och tala om att det var natten och dags att sova. Men nej då, hon fortsatte att härja. Så när Tobbe och jag fått nog gick Fredric in. Sa vänligt men bestämt att nu är det dags att sova. Efter det hörde vi inte ett knyst ifrån henne =) Farbror Fredric har pondus helt enkelt =)

Tog en sväng med cykeln förrut och Em fick åka med för första gången. Hon grät som en stucken gris när cykelhjälmen skulle på, men när vi väl cyklade iväg så satt hon bara där bak och skrattade =) Hon gillade det verkligen även om det blåste lite kallt.
Cyklade hem till mamma och pappa en sväng och var där en stund. Mamma skjutsade hem oss i bilen sen, för det blev väldigt kallt nu ikväll.

Imorgon börjar helgen och jag ska jobba fre, lör och sön kväll. Men tror att dagarna kommer gå fort och då är det en ny vecka och det är dags för Emelie att börja sin inskolning =) Ska bli jätte spännande!

När jag och Em var ute förrut, så kom grannen från villan mittemot ut och sa hej. Em har inte träffat henne sen hon var jätte liten, men det första ungen gör när hon ser henne är att krypa direkt fram till henne och sträcka ut armarna mot henne. Hon ville komma upp i tantens famn. Hon är inte särskilt blyg av sig lilla Em inte =)

Nepp, nu ska jag koka mig lite te.

Trevlig kväll på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0