Dop m.m

I söndags var det dop för Alva.
Vi tågade in i kyrkan. Först gick jag och Eileen (Ramonds syster). Eileen höll i lilla Alva och efter oss gick Linda och Ramond och sist prästen.
När Em fick syn på mig började hon ju gnälla med en gång, men det gick över ganska snabbt.
Prästen hade också sagt till alla att det absolut inte gjorde något om det var barn som skrek eller om de kom fram.

När det var dags för min diktläsning tog hjärtat några extra skutt... Men det gick faktiskt bra!
Efter diktläsning och prästen hällt upp dopvattnet, så var det dags för Eileen att spela tvärflöjt och jag fick hålla i lilla Alva.
Hon spelade Idas sommarvisa och då kunde min älskade syster inte hålla tillbaka tårarna. Inte jag heller för den delen och inte mamma och inte Ramonds mamma =)
Hon spelade sååååå fint!!!!

Efter dopceremonin blev det smörgåstårta och tårta i församlingshemmet.
Efter ett par timmar åkte vi hem med Em som knappt sovit något på hela dagen. Jag åkte tillbaka till församlingshemmet sen och tog hand om Alva medans Linda, Ramond och Ramonds mamma städade iordning.

Igår åkte jag hem en sväng till syrran och kollade på de fina presenterna Alva fick.
Av mig, Tobbe och Em fick hon ett halsband med hängsmycke i form av en skyddsängel med septembers månadssten. Funderar på om jag inte ska ta och köpa et sånt till Em också med februaris månadssten...

Annars flyter allt på här hemma.
Inskolningen går kanon! Idag var Em kvar över lunchen och när jag kom tillbaka och skulle hämta henne, så satt hon vid bordet så snällt. Fröknarna sa att hon hade ätit jätte bra av allting. De hade fått kryddjärpar, couscous, sås, morötter och broccoli.
När vi kom hem la Em av världens rap och den luktade kryddjärpe... Ganska så mycket kryddjärpe... =)

Jobbade ikväll från 16-21. Hade ju helt glömt bort att skaffa barnvakt åt Em!!!! Men som tur var kunde Camilla ta henne en stund tills Tobbe kom och hämtade henne. Så idag fick Em och Irma leka litegrann =)

På fredag kommer Tobbes bror Christian hit och sover över. Han ska få hjälpa till att bära saker ut till garaget =)
På lördag kommer Lena och Jan och då börjar det första flyttlasset rulla =)

Nu ska jag kika lite på tv!

Bilder från dopet kommer längre fram när jag lagt in dem på datorn.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0