Längesen nu...Igen.

Blir inte så mycket bloggande nu när vi är mitt uppe i flytten.

I lördags kom Tobbes föräldrar (Lena och Jan) hit. Jan putsade alla fönster in- och utvändigt. Lena gjorde våran spis ren och fin. Tillsammans gav de sig på badrummet också PLUS att de hade hand om Em medans jag, Tobbe Camilla och Thomas körde några vänder med möbler och kartonger.
Vi tackar SÅÅÅÅ mycket för hjälpen!!!!! =) Utan er hade vi inte klarat oss!

I söndags körde jag och Tobbe en vända med ett flyttlass själva. Det var tungt och bökigt, men vi fixade det! Medans vi gjorde det var Em hos Emelie. De var på kalas hemma hos Emelies mamma.
Har fått se bilder från kalaset och Em ser ut att trivas som bara den! Det var bilder där hon sitter i knät på en massa folk som hon aldrig träffat förrut =) Hon är inte blyg den ungen =)
Efter vi hade kört en vända, så la vi oss i soffan och kollade på film. Efter halva filmen somnade vi gott i soffan bägge två och sov i en timma! Man ska passa på medans man är barnfri =)
Tack Emelie för hjälpen!!!

Idag ska vi till banken och efter det får vi nycklarna till huset! Tjoho!!!! SOM vi har väntat på denna dagen och nu är den äntligen här! =) Ska bli så skönt och få sova i en vanlig säng igen. I söndags körde vi nämligen bort dubbelsängen, så i två nätter nu har vi trängts i bäddsoffan, men det har varit lite mysigt det med =)

I måndags gjorde Em sin första "riktiga" dag på dagis. Jag lämnade henne där 07:10. En fröken och en liten pojk som redan var där tog emot oss i tamburen. Pojken hjälpte Em av med jackan och hängde upp den på hennes krok. De är så söta de små!
Sen åkte jag och jobbade några timmar. Hämtade Em igen vid 14:10. Då satt hon i tamburen och när hon såg mig genom fönstret, så blev hon så glad! =)
Camilla som har hjälpt oss under inskolningen sa att Em är så nöjd med allting. Hon äter jätte bra och sover gott när de andra barnen sover och leker jätte bra ute i sandlådan. Det känns skönt och höra och det märks att Em trivs. Hon gillar Camilla skarpt. Hon kramar henne hårt och igår när vi skulle åka hem så gav hon henne slängkyssar! =)
Nu är Em långledig. Hon ska inte tillbaka till dagis förrens på torsdag nästa vecka! Jag slår vad om att om hon hade kunnat prata, så hade hon säkerligen bett om att få gå till dagis ändå =)
Självklart måste det vara roligare att vara där och leka med de andra barnen än att sitta här med mig som bara packar och donar hela tiden =) Men självklart tycker hon det är härligt med lite mamma och pappa-mys. Hoppas jag iaf =)

Just nu är den lilla tokfian jätte snorig och hostig... Frågade på dagis om jag skulle ha henne hemma istället, men de sa att om de bara är snoriga och orkar med, så är de välkomna ändå. Tur det!

Vet att jag lovade bilder från dopet, men det får vänta lite till tyvärr. Batteriet till kameran är slut och laddningskabeln är nerpackad någonstans...

Nu ska jag packa lite till medans Em sover lite middag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0