Yes yes

I torsdags åkte jag, Em, pappa, Linda, Ramond och Alva till farmor och farfar. Första stoppet gjorde vi i Vadstena där vi hälsade på min farbror på hans fabrik. Det var kul att se hur hårt rorbotorna jobbade och vilken fart de hade! Ni kan kika på deras hemsida HÄR.
Sen åt vi lunch på en jätte trevlig restaurang där de hade jätte god mat! Bad tjejen som serverade oss att värma Ems mat lite i micron (hon fick äta burkmat denna dag nämligen plus att hon fick smaka av mig så klart). Efter en stund kom tjejen tillbaka och sa att burken gått sönder i botten, men att hon skulle springa över gatan där de hade en ica-affär och köpa en ny =) Bra service!
Efter det åkte vi en sväng till farmor. Em skulle pilla på ALLT! Det var inte lätt att hålla reda på hennes bläckfiskarmar... Men som tur var fick jag hjälp av Linda, Ramond och pappa.
På vägen hem stannade vi en kort stund hos farfar. Damerna på hans ålderdomshem blev så förtjusta i både Alva och Em. Så härligt att se hur de gamla lyser upp när de får se barn =)
Vägen dit och hem gick väl så där... Em är ju inte den som vill sitta stilla längre stunder, så tre timmar enkel väg var inte så rolig även om vi gjorde stopp på vägen.

I fredags sov Em hos Emelie, så jag och Tobbe passade på att äta ute och gå på bio. Vi såg på Robin Hood. Tyvärr var det väl ingen film i min smak men... Tobbe tyckte den var bra iaf. Efter bion åkte vi till ica-maxi och storhandlade. På en fredag kväll var det nästan inget folk alls, så det var gött att gå där och strosa utan att behöva trängas eller att försöka hålla Em lugn.
På lördagen fick Tobbe sovmorgon och jag stack och jobbade tre timmar. När jag kom hem la jag mig och sov en stund, närmare bestämt 2 timmar!!! Det var välbehövligt!

Nu ska det sägas upp 20 tjänster på Bjärkegården där jag jobbar... Sist in först ut. Jag är inställd på att jag kommer bli av med min tjänst. På jobbet är det en väldans diskussion, men jag försöker att inte lyssna. Eftersom jag vet att jag med 99,9%  kommer bli av med mitt jobb, så finns det ju ändå inget jag kan göra åt det... Men visst är det tråkigt när det ska sparas pengar och personalen blir lidande fastän vi har hur mycket som helst att göra.

Till helgen blir det en massa jobb. På lördag är det Parkliden igen. Jag stannar hemma medans Tobbe går dit en sväng med en kompis till honom som kommer på besök från Säffle.
Helgen efter det kommer familjen Blom på besök! Åh, vad jag längtar!!! Ska bli kul att träffa dem och se hur mycket lille Noah har växt! Hoppas på fint väder så de kanh springa omkring ute och busa =)

På söndagen kommer Tobbes mamma och mormor hit! Det ska också bli jätte skoj! =)

Sen har jag en K-stad tripp att se fram emot! Biobesök och god mat med Marianne och Maria ska bli såååå mysigt!!!! =)

Nepp, nu ska jag dricka pepsi med citron och en massa is i och en morotskaka till det! =)

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0