Hej hej!

I torsdags förra veckan var jag hos barnmorskan. Allt var bra med magen som växt 2 cm till sen förra gången och 2 kg hade jag gått upp. Hjärtslagen var bra, men hon var väl inte så överlycklig för att jag inte börjat med mina niferex (järntabletter) än... Men ska ta tag i det nu.

Annars händer inte så mycket just nu... Em har fått tillbaka sin förkylning och hosta... Så tråkigt att det aldrig kan försvinna!

Igår var vi hemma hos pappa en sväng för att fira Fars dag. Fick en massa god fika och Em fick lekt av sig med Alva.
Lilla Alva har ju börjat gå nu och fort går det, så hon och Em har jätte roligt ihop! =)

Imorgon ska jag och Em ta en morgonpromenad in till Sollebrunn. Vi ska vara på dagis 07:30. Känns lite så där att gå när det är mörkt delvis för trafiken, men också för vildsvin... Är skitskraj för dem nu efter Tobbes möte med ett grymtande vildsvin och för att grannen häromdagen berättade att en bil kört på ett vildsvin precis här nere vid våran väg.
Tobbe läste även en artikel om en präst som fick sig en brottningsmatch med ett vildsvin:

Präst brottades med vildsvin

Prästen Fredrik Carlsson blev blåslagen efter en brottningsmatch med ett vildsvin.

Fredrik Carlsson är präst i Kviinge församling och bosatt i Hanaskog i Skåne tillsammans med sin familj.

Det finns gott om vildsvin i området. Under årens lopp har Fredrik Carlsson skrämt många svin på flykt.

- När ett vildsvin laddar för en attack blåser de upp sig. Då gör jag likadant och tar samtidigt ett steg framåt. Då brukar de bli rädda och springa iväg, berättar han.

Men inte i måndags kväll. Det var mörkt och disigt när han och dottern var på väg hem från bussen vid niotiden. Plötsligt befann sig en grupp vildsvin med kultingar alldeles för nära och ett vildsvin gick till attack mot dottern.

- Jag lyckades sparka till det så att vildsvinet missade henne, berättar Fredrik.

I nästa sekund får han stöt av ett annat vildsvin, faller till marken och får djuret över sig.

- Ja, vi gick en liten omgång och det enda jag tänkte på var undvika att bli biten. Jag låg på rygg, fäktade och slog så gott jag kunde. Som tur är ser vildsvin dåligt, det kunde aldrig måtta ett bett.

Till slut gav vildsvinet upp och sprang iväg.

 Fredrik Carlsson är blåslagen och har haft smärtor i nacken efter slagsmålet och han ser gärna att jakten på vildsvin ökar hos godsägarna i området.

- Här finns onaturligt många och efter det här känns det lite otäckt, säger prästen.



Visst är det läskigt med dessa SVIN?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0