Stackars!

Jaha ja, klockan är 02:20 i skrivande stund och här sitter jag framför tv:n i ena soffan och Em ligger i den andra och försöker sova.

Ikväll la vi henne vid halv 7. Hon somnade på stört, men vid 19, så vaknade hon och kräktes ner hela sängen. Vi bäddade rent och hon fick sitta uppe hos oss framför tv:n. Det dröjde inte länge innan nästa kaskadkräkning kom.
Sen har det hållt på så. Hon kräks, somnar och sover ca 10-15 min, vaknar och kräks igen. Ringde sjukvårdsupplysningen och frågade om det verkligen kunde vara vanlig magsjuka, men hon jag pratade med trodde att det var det. De är väldigt bra på sjukvårdsupplysningen, hjälpsamma och jätte trevliga! Känns tryggt att kunna ringa dem.

Gjorde iaf ordning lite vätskeersättning som skulle ges teskedsvis, men Em blev helt förstörd när hon inte fick dricka vanligt vatten ur sin mugg. Hon skrek och grinade och verkligen bad oss att ge henne vatten. Mammahjärtat orkade till slut inte mer, så jag gav henne kranvatten blandat med lite vätskeersättning, men eftersom hon slukade allt jätte fort, så kom det ju naturligtvis upp igen...

Sa till Tobbe att han skulle gå och lägga sig, så att åtminstone en av oss är pigg och utvilad imorgon, så han sover iaf gott nu =) Han och katten =)
Imorgon bitti är det min tur, då får han ta över.

Nu verkar det som att Em somnat gott hon också. Hoppas bara att hon får sova lugnt resten av natten. Jag tänker iaf sitta här och vaka tills det blir morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0