Ajajaj!!!!

I fredags åkte vi till Säffle. Hämtade Tobbe i Vänersborg 13:30, sen åkte vi raka vägen till Säffle förrutom ETT stopp för jag ville ha korv med bröd =)
När vi kom fram åkte vi hem till Tobbes mormor en sväng och där blev vi bjudna på jätte goda räksmörgåsar som mysiga Margit hade gjort åt oss! Em busade omkring alldeles för mycket... Hon plockade sten ur en kruka som stod på golvet och hade ut jord över golvet, men hon tog allt en sopborste och gjorde sitt bästa för att sopa upp det =)

När vi smaskat i oss smörgåsar och fikat lite, så åkte vi hem till Lena och Jan. Em blev så glad så att få träffa farmor och farfar!
På kvällen gick jag och Tobbe till Tobbes kusin och hälsade på en liten sväng. Efter det tog vi oss en runda på stan. Jag var ju bara tvungen att gå in på Sibylla och köpa lite strips. Där stod Chadi (min f.d. chef), så vi snackade lite grann och jag fick mina strips gratis!!! =)

Tobbe gick tillbaka till sin kusin sen och jag åkte hem till Lena och Jan. Em sov, trodde vi iaf, men när hon hörde min röst blev hon ledsen och fick komma upp och kramas en stund. Sen gick Jan in och la sig bredvid henne i sängen då somnade de båda så gott =)
Jag och Lena satt uppe och pratade en stund, sen blev jag så trött så jag la mig också.

På morgonen hörde jag hur Em vaknade inne hos Lena och Jan. Hon pratade och busade som bara den, det hördes och det var så mysigt att ligga och lyssna på. Dessutom kunde jag ju själv somna om och sova en stund till! =)

Frampå dagen tog jag tåget till Karlstad för att hälsa på Marianne. Hon mötte upp mig på tågstationen och sen gick vi in på Claes Ohlson en sväng för jag skulle ha en ljusslinga där. Vi hittade det vi skulle ha och åkte sen vidare för att köpa kinamat. Friterade jätte räkor med stekt ris och vitlökssås blev det. Hur gott som helst! En påse godis blev det också naturligtvis =)
Vi hyrde tre filmer, så det blev en lugn och härlig kväll.
Det är alltid så roligt att umgås med Marianne! Massa skratt och fniss blir det =) Synd bara att vi bor så långt ifrån varandra...
På söndag skjutsade Marianne tillbaka mig till Säffle. Hon skulle ändå hälsa på sina föräldrar, så det pasade ju perfekt!

När jag kom hem till Lena och Jan väntade en glad Em och en kärlekskrank sambo =)
Vi åt middag och maten var SÅ god!!!! Visst är min svärmor underbar?! Hon frågade mig och Tobbe dagen innan om vi ville ha filè eller fisk till middagen. Jag sa självklart filè eftersom jag älskar kött. Tobbe ville ha fisk eftersom han älskar det. Tror ni inte att Lena stått och gjort BÅDE fisk och filé??? =)
Maten var så god så!!!! Det var längesen jag åt så god mat! Kantareller var det till också, bara en sån sak!!!! =)
Mätta och belåtna begav vi oss hem till Sollebrunn.

Igår fick jag ett ryck och gjorde iordning i hallen. Slängde ut skänken som stod där och ställde en annan byrå där. Fixade en del annat också och jag måste säga att jag blev jätte nöjd! Nu är hallen så mysig så!

Idag var det projekt: Måla sovrummet.
Slipade alla tapetlisterna. Tejpade lister och eluttag med maskeringstejp och sen var det bara att måla. Det är inte helt klart än, men Tobbe ska måla färdigt till helgen för nu är min kropp helt slut! Det värker och gör ont i den, så det ska bli skönt att få lägga sig i sängen sen.

Ikväll var jag och Em hemma hos mamma och pappa en sväng. Syrran och Alva var också där, så tjejerna fick busat av sig lite =)

Nu ska jag lägga bena i högläge och glo lite på tv =)


Bilder på hallen:



Kommentarer
Postat av: Farmor och Farfar till Emelie

Tack Jennie!För det fina som du har skrivit om oss,

det är alltid lika roligt när ni kommer hem,och ni är alltid så tacksamma för det vi bjuder på,så det är bara kul att få laga mat till er!och förresten ni är inte dåliga på att laga mat,kan inte glömma den goda köttfärsoppan ni bjöd på sist!Den beställer jag igen!Och du vad fint du har gjort i hallen jättemysigt ser det ut att vara.Skall bli så kul att komma till er.Hoppas det ordnar sig så vi kan kolla på ljusfesten1Kramizar till er...

2010-10-05 @ 22:27:46
Postat av: Fredric

Hej!

Hallen såg riktigt trevlig ut, vi kan sitta på golvet där den 3 december och dricka vin....

2010-10-07 @ 18:20:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0