MAT!

Ja, nu var det ett tag sen igen som jag bloggade... Förlåt.

Vad har hänt sen sist då tro??
Gör min sista dag på jobbet den 22:a nov och det närmar sig med stormsteg! Känns konstigt att jag ska sluta. Kommer sakna både personal och vårdtagare...

I lördags var syster med familj och mamma och pappa här på middag. Bjöd på kycklingfilègryta med kantareller. Det var gott! =) Fick presentkort i en klädbutik och hos en frisör, så på torsdag ska jag in till Alingsås och ha en riktig egendag bara för mig själv! Em får vara hos Therese medans jag gottar mig =) Efter min runda på stan erbjöd sig Therese att bjuda på middag och det tackar man ju inte nej till! =)
Klockan 16 ska jag till Kaffekoppen här i Sollebrunn och fika med arbetskamraterna. Medans jag och Camilla är där, så ska Tobbe vara barnvakt åt Em och Irma! Ska bli spännande att se hur det går =)

Fick första säsongen av Vad blir det för mat också!!!! =)

I söndags var vi hemma hos Camilla och Thomas. Lagade jätte god mat (jag veeeeeet att det handlar mycket om mat i den här bloggen)! =)
Parmalindad fläskfilè med massa gott i, klyftpotatis, balsamicosås och sallad! Jag och Tobbe stod för efterrätten som blev en baileysdrink som vi sett en tjej göra i Halv 8 hos mig. Den blev väl inte JÄTTE god, men god =)
En riktigt trevlig kväll!

Idag jobbade jag bara ett par timmar innan jag fick åka hem. Hade uteturen och kände mig så tungandad så fort jag bara tog ett steg. Magen värkte och bebisen tryckte mot lungorna och sparkade så det gjorde ont. Benen kändes som gummi, så jag kände att jag inte skulle orka jobba hela dagen. Åkte hem och la mig och sov i några timmar. Det gjorde gott, men känner mig fortfarande inte helt 100. Som tur var kunde Em vara kvar på dagis, så det var lugnt och skönt här hemma en stund innan yrvädret kom hem igen =)
Älskar verkligen min lilla Emsa!!! Hon är så go och glad och märker när man inte mår bra. Då kommer hon och trycker sin lilla kind mot min och klappar mig på huvudet =)

Ne, nu ska jag kika lite på tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0