Ladies Night

I lördags var jag på Ladies Night med Therese! Det var riktigt roligt! Maten kanske inte var så jätte god om man jämnför med skaldjursplatån som varit de andra åren jag gått.
När showen började, så ställde ju sig ala upp och vi hade platser ganska långt bak, så jag såg inte ett jota!
Sa till Therese att vi skulle sätta oss på läktarna istället. Grabbade tag i en ordningsvakt och frågade lite snällt om vi inte kunde få sitta på läktaren och det var inga prblem, så länge det fanns platser. När vi fått satt oss där, så såg vi mycket bättre och kunde njuta av showen =)
9000 tjejer/tanter/damer/kvinnor var det i publiken! Det ni! Ni skulle hört vilket tryck det var!!!
Klockan var närmare 01 när jag kom hem, så det blev raka vägen i säng eftersom jag skulle upp och jobba 06:45 morgonen efter. Kan ju säga att jag var rätt så trött, men jobbade en delad tur, så jag kunde gå hem och lägga mig en stund innan jag skulle tillbaka till jobbet på kvällen igen.

Annars händer väl inte så mycket... Livet rullar på.
Pappa ringde imorses och sa att det var en artikel med i AT igen angående en gc-bana åt detta hållet. Alla markägare är positiva till idèn, så det är ju toppen! Nu ska bara en aktionsgrupp startas. Och om så sker kommer kommunen att stötta projektet, står det i AT =)

Emelie var här en sväng idag och passade Em medans jag var iväg till jobbet för att lyssna på lite info från arbetsförmedlingen. Var väl inget givande direkt men...
När jag kom hem fikade vi lite och Em visade sina dancemoves på köksbordet =)

Var iväg till pappa en sväng nu ikväll och plockade lite äpplen och vindruvor som jag, Em, Camilla och Irma ska kalasa på imorgon =)
Mamma och pappa har hur mycket äpplen som helst på sitt äppelträd! Här hos oss dröste alla ner på backen, så en arbetskamrat kom hit och hämtade dem. Hon skulle göda upp älgen nu inför jakten som började idag =) Hoppas hon får skjutit en, för då skulle vi få lite älgkött =)

Här kommer ett par bilder också:

Inne i pappas växthus där dessa godsaker växer! =)



Äppelträdet fullt med äpplen!




Måste ju också säga att Sverige är ett otroligt vackert land! Vi är bortskämda med dessa underbara årstider. Som nu på hösten t.ex med alla dessa färger!






Kommentarer
Postat av: Farmor till Emelie

Åh vad ljuvliga bilder!Vindruvorna var ju läckra,ha det så bra,krama Em, från farmor o farfar.....

2010-10-12 @ 18:13:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0