God fika!

I början av veckan var Camilla och Irma här på lite fika. Hade en mysig och trevlig eftermiddag =)

I torsdags cyklade jag och Em in till Sollebrunn för ett besök på bvc. Em skrek så fort hon såg bvc-tanten... Hade en del frågor jag skulle ställt till barnläkaren, men Em skrek som en stucken gris, så det gick inte att få en syl i vädret. Jag vet inte vad Em har för hemska minnen från bvc... Kan vara sprutorna som hon fått där kanske?
Hon vägde iaf 10,5 kg och var 80 cm lång, så hon fortsätter att följa sin kurva. Barnläkaren som var där träffade Em första gången när hon var 6 månader, så hon tyckte att hon växt på sig bra =)
Efter bvc-besöket mötte pappa upp mig utanför och tog med sig Em hem i vagnen medans jag gick vidare till barnmorskan. Mitt blodvärde var väl inte det bästa, så det blir till att börja med järntabletter. Lyssnade på hjärtljuden som låg på 154. Bm mätte magen och den var väl lite för stor, men hon tyckte inte det gjorde något =) Kanske får en dunderklump den här gången då om man ska jämnföra med Em =)

Igår kväll åkte jag hem till Camilla och höll henne sällskap några timmar eftersom hennes sambo jobbar sent. Vi hade jätte trevligt med grönsaksdipp och annat gott!
Var svinkallt ute när jag skulle åka hem! Tur att det inte tar mer än en minut att åka =)

Idag har vi varit hos syrran och fikat. Tobbe tog med sig Em i vagnen och tog en promenad dit, jag åkte bil =)
Väl där fick vi äppelpaj och vaniljsås!
Vi tog en sväng och kikade på getterna. Em tyckte det var jätte roligt och ropade "vovva vovva" hela tiden. Försökte förklara för henne att det hette getter, men för henne var det vovvar =)
Vi har ju fått med en ekorre hem från dagis. Så här är det: en ekorre (i form av ett ganska så stort gosedjur) har flyttat in på dagis. Varje helg får ekorren följa med varje barn hem. Då ska man ta kort och dokumentera vad ekorren får vara med om under helgen, så därför tog vi en sväng til syrran, så vi kunde få lite roliga kort =)
Här kommmer några kort som jag tog med mobilen:

Em och getterna!




Syster med Alva



Ramond och Em!
Emelie vill aldrig hålla mig eller Tobbe i handen, men med andra går
det hur bra som helst...



Em och Alva har kram-och puss kalas!


Puss på dig Alva!




Puss på dig Emelie!
Tror Em fick mer ett kärleksbett än en puss av Alva här =)


Vann en massa kläder till Em på tradera som kom på posten i en kartong.
Em provade att sätta sig i den:









Kommentarer
Postat av: Christian

Men var är ekorren då?

2010-10-18 @ 18:21:47
Postat av: Anonym

Christian:

Ekorren var bara med på de bilderna som jag tog med dagisets kamera... Men skulle tro att jag får de bilderna på en skiva, så då ska du få se dem =)

2010-10-18 @ 20:54:37
Postat av: Therese B

Inte bara Noah som hatar bvc då! Hade oxå en massa jag ville fråga om men det blev bara en stressad situation usch. Noah ska vaccineras imorrn eftersom han var sjuk sist, ser inte fram emot det alls :(



Gott att allt såg bra ut med magen!! Jag har helt plötsligt fått julmatscraving....fick köpa mig julmust idag iaf haha



kramkram

2010-10-19 @ 11:24:55
URL: http://bebisbubblan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0